Зрозуміла агітація в медіа для всіх

04.02.2022

Яким має бути розмір шрифту титрів передвиборної агітації, їх розміщення на екрані, кількість рядків, колір одягу сурдоперекладачів з урахуванням міжнародних стандартів та особливості титрування під час прямого ефіру обговорили в Національній раді. Розроблені стандарти увійдуть у проєкт Правил титрування.

Пропозиції до проєкту Правил титрування та/або перекладу на українську жестову мову матеріалів передвиборної агітації з використанням електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації були озвучені 3 лютого під час онлайн-зустрічі представників Національної ради, медіаіндустрії та Українського товариства глухих. Головував під час зустрічі член Національної ради Олександр Бурмагін.

Проєкт Правил титрування в грудні минулого року було винесено регулятором на громадське обговорення. Національна рада отримала пропозиції до Правил від Національної асоціації медіа та Індустріального телевізійного комітету. Представники цих галузевих організацій взяли участь в обговоренні разом із працівниками юридичного управління Національної ради, Українського товариства глухих, медіагруп «StarLightMedia» та «1+1 media». На зустрічі також був присутній сурдоперекладач, який забезпечував комунікацію між сторонами.

Питання гарантування права людей із вадами слуху на доступ до матеріалів передвиборної агітації поки жодним чином не врегульоване  законодавством. Немає і міжнародних практик, які могли би бути використані для напрацювання українською стороною відповідних положень.

Оскільки ця тема потребує поглибленої роботи, учасники зустрічі домовились про можливість продовження терміну громадського обговорення зазначених Правил.


Перейти до вмісту