Засідання CDMSI: експерти уперше обговорюють запровадження професії медіапедагога

06.12.2024

У Страсбурзі протягом трьох днів тривало засідання Керівного комітету Ради Європи з питань медіа та інформаційного суспільства (CDMSI). Очільниця Національної ради Ольга Герасим’юк брала участь в обговоренні. На порядку денному другого дня дискусії одне з критично важливих питань сьогодення – медіаграмотність.

У своєму відеозверненні голова Національної ради розповіла про ідею, яку жваво обговорювали під час засідання, – про те, що вчити дітей критично мислити потрібно починати змалечку – із двох років, коли вони лише починають ставити запитання про світ. Адже медіаграмотність – це не просто знання про медіа чи розпізнавання фейків, це вміння взаємодіяти зі світом, розуміти суспільство та будувати комунікацію.

Уперше йшлося про те, щоб визнати як окрему професію медіапедагога – спеціаліста, який буде навчати дітей і дорослих критично мислити, аналізувати інформацію та орієнтуватися в сучасному інформаційному світі. Ольга Герасим’юк зауважила, що така професія ще ніде у світі не стала офіційною, хоча це потреба часу.

Медіаосвіта повинна йти пліч-о-пліч із формальною та неформальною освітою.

«Світ медіа постійно змінюється, як і види дезінформації чи маніпуляцій. Серед представлених на обговоренні ідей була шокуюча демонстрація того, як сучасні технології, наприклад, віртуальна реальність, можуть впливати на сприйняття людей. Це вкотре підкреслює необхідність фахівців, які не лише розуміють ці процеси, але й можуть навчати інших», – зазначила Ольга Герасим’юк.

Голова регулятора уточнила, що Рада Європи вже почала працювати над цією темою, і незабаром країни отримають опитувальники для формування рекомендацій щодо запровадження професії медіапедагогів. Україна також має визначити свою позицію, адже це виклик не лише для освітньої системи, а й для держави, яка має забезпечити підтримку і фінансування.


Перейти до вмісту