Європейська аудіовізуальна обсерваторія опублікувала новий звіт щодо проблематики врахування національного аспекту європейських творів

04.08.2020

У звіті акцентовано увагу на необхідності запровадження єдиної бази даних аудіовізуальних творів у Європі, а також на потребі покращення рівня співробітництва між національними регуляторними органами і кіноагенціями.

У липні цього року Європейська аудіовізуальна обсерваторія (ЄАО) опублікувала звіт, у якому досліджено наявність у ЄС нормативно-правових положень і чинних практик визначення національної приналежності європейських творів відповідно до стандартів ЄК.

Із переглядом Директиви ЄС про аудіовізуальні медіапослуги розуміння належності продукту до категорій «національний твір» або «європейський твір» має першочергове значення як для продюсерів, постачальників послуг, державних кінофондів, так і для національних регуляторних органів у сфері медіа.

Звіт підготовлений експертом вищого рівня Жаном-Франсуа Фурнемоном у співпраці з національними експертами й охоплює
27 країн-членів ЄС та Велику Британію.

Головні цілі дослідження:

  • порівняння різноманітних концепцій щодо визначення поняття «національний аудіовізуальний твір», у т.ч. «кінематографічний твір»;
  • визначення необхідності оцінювання національного твору;
  • ідентифікація відповідних джерел інформації щодо національного аудіовізуального твору;
  • визначення потреб зацікавлених сторін (продюсери, постачальники послуг тощо) у необхідності забезпечення оцінювання національного аудіовізуального твору.

Загальні тенденції:

Визначення «європейський твір» відповідають вимогам Директиви ЄС (AVMSD): поняття більш-менш однакові з охопленням усіх 4 категорій (аудіовізуальні твори, кінематографічні твори, національні твори і європейські твори).

Категорії, внесені до поняття «аудіовізуальний твір», відповідають вимогам AVMSD: як правило національне законодавство відповідає європейським стандартам, хоча наявні певні нюанси, що характеризуються акцентуванням уваги на національних творах.

Потреби зацікавлених сторін:

На практиці буває важко забезпечити чітке визначення приналежності того чи іншого твору до певної категорії через великі обсяги даних і брак надійного джерела інформації. Представники різних галузей інформують про реальну потребу у створенні загальноєвропейської бази даних, яка забезпечить представлення надійної та погодженої інформації про національні аудіовізуальні твори у Європі.

Інституційну співпрацю можна покращити: співпраця між національними регуляторними органами у сфері медіа та кіноагенціями іноді характеризується формальними ознаками й залишається на достатньо низькому рівні.

Докладніша інформація із цієї проблематики буде представлена на публічній конференції, яка запланована Європейською аудіовізуальною обсерваторією в онлайн режимі на осінь 2020 року: орієнтовні час і
дата – з 10:00 до 12:00, 15 жовтня.

Джерело EPRA


Перейти до вмісту