Триває 9-ий Всесвітній тиждень медіаграмотності «Global MIL Week 2020» #GlobalMILWeek

27.10.2020

Триває серія офіційних онлайн-заходів Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО), присвячених святкуванню Всесвітнього тижня медіаграмотності «Global MIL Week 2020», що проводяться за підтримки Республіки Корея. У заходах 27 жовтня взяли участь голова Національної ради Ольга Герасим’юк, перший заступник голови Валентин Коваль, члени Національної ради Олена Ніцко і Тетяна Руденко, керівник апарату регуляторного органу Сергій Кучерук.  

27 жовтня зацікавлені особи можуть долучитися до роботи двох вебінарів: «MIL для рівності: жінки, біженці, люди з обмеженими можливостями та корінні народи» та «Реалізація та оцінка політики та навчальних програм MIL: довготривалий захист від дезінформації».

Захід «MIL для рівності: жінки, біженці, люди з обмеженими можливостями та корінні народи» присвячений розумінню потенціалу медіаграмотності щодо її впливу на зменшення нерівності у суспільстві. Шляхом обміну особистим досвідом та результатами тематичних досліджень спікери запропонують слухачам своє розуміння підходів до формування знань і навичок медіа та інформаційної грамотності для уразливих та вразливих груп, щоб вони стали активними громадянами.

Економічна та соціальна кон’юнктура на постійній основі збільшує розрив у доступі до інформації та її використанні. Такий інформаційний дисбаланс грунтується на відсутності знань, необхідних для критичної та ефективної взаємодії з інформацією, технологіями та засобами масової інформації. Цей аспект лежить в основі всіх форм соціально-економічної нерівності. Тому конкретні інформаційні потреби уразливих верств населення, включаючи жінок, біженців, людей з обмеженими можливостями та корінних народів повинні враховуватися. Це дозволить їм повноцінно долучатися до процесів розвитку та краще використовувати можливості, які їм надаються. Неблагополучні та вразливі групи часто стикаються з упередженнями, мовою ненависті та знущаннями в Інтернеті, що нерідко призводять до офлайн-насильства та дискримінації, агресії та нерівного ставлення на робочих місцях. Проблема рівності ускладнюється при проживанні уразливих осіб в умовах маргіналізованих груп, а криза коронавірусу збільшила труднощі, з якими стикаються маргіналізовані групи у всьому світі.

Медіа та інформаційно грамотні громадяни розуміють, як інформація впливає на їхнє мислення та дії, вони знають, як реагувати на ненависть в Інтернеті, яким контентом доцільно ділитися, а яким ні, як оптимізувати свої налаштування соціальних мереж, щоб уникнути небажаного контенту та переслідування, як створювати контр-наративи. Медіа та інформаційна грамотність є наріжним каменем соціальної рівності в цифрову еру.

На сесії «Реалізація та оцінка політики та навчальних програм MIL: довготривалий захист від дезінформації» розглядається практика впливу політичного курсу держав на розширення можливостей людей для самовизначення, конструктивного соціального розвитку з одночасною протидією дезінформації за допомогою медіа та інформаційної грамотності. Спікери – політики та практики з питань медіа та інформаційної грамотності з різних країн – представлять інформацію про статус відповідної політики та підходи до адаптації навчальних програм у своїх країнах та регіонах, щодо підходів навчальних закладів з підготовки журналістів, бібліотек та інших установ до розробки та впровадження внутрішніх політик з питань медіаграмотності. Вони поділяться історіями успіху, передовою практикою, рекомендаціями, а також проблемами, пов’язаними з перешкодами та сприйнятими ризиками.

Дезінфодемія, пов’язана з пандемією COVID-19, викликає дедалі більше занепокоєння для урядів у всьому світі. Деякі з них вже впровадили необхідні заходи, спрямовані на включення медіа та інформаційної грамотності до порядку денного розвитку своїх держав. Тим не менше, багато хто не визнав інструментальної ролі інформаційної грамотності у використанні різноманітних можливостей, що пропонуються новою інформацією, засобами масової інформації та технологіями. Медіа та інформаційної грамотності для всіх можна досягти лише шляхом формування та реалізації відповідної державної та інституційної політики.

Дезінформація є багатогранним викликом, і їй слід протидіяти множинним підходом. Враховуючи міждисциплінарний характер медіа та інформаційної грамотності, відповідна політика може бути вбудована в існуючі національні та місцеві політики, такі як освіта, інформація, медіа і ЗМІ, ІКТ та молодіжна політика. Інтеграція медіа та інформаційної грамотності в сферу академічної освіти – це ще одна ключова стратегія, яка допомагає людям критично розуміти користь інформації та технологій для їх особистого та суспільного життя.


Перейти до вмісту