У заході взяли участь голова Національної ради Ольга Герасим’юк, перший заступник голови Валентин Коваль, відповідальний секретар Юрій Зіневич, керівник апарату регулятора Сергій Кучерук, керівник відділу міжнародного співробітництва та євроінтеграції Ірина Моцар і її заступник Ганна Мазарська.
Модератором заходу стала Марія Донде, віцеголова EPRA, представниця регулятора Великої Британії, яка пояснила актуальність вибору теми вебінару. Споживання медіа та медіаконтенту характеризується стрімким розвитком цифрових можливостей, а вироблення чіткої концепції щодо медіаполітики ускладнюється ситуацією розмитості меж між традиційними та новими формами поширення контенту і споживання, яка, врешті-решт, майже зовсім стирається. Велика кількість пропозицій та розробок як на національному, так і на європейському рівнях продемонстрували наявність різних форм економічного регулювання, що дедалі частіше використовуються для вирішення і економічних, і соціальних завдань, як окремо, так і в поєднанні з новітніми підходами до регулювання онлайн контенту та діяльності платформ спільного доступу. Численні доповідачі на заході, серед яких Христина Барбов (Ofcom, Велика Британія), Кіп Міка (Управління з питань конкуренції та ринків, Велика Британія), Емілі Кларк (компанія «British Telecom»), Феліпе-Флоренс Дункан (консалтингова компанія «Oxera»), представили інформацію щодо основних аспектів конкуренції з позиції регуляторів і відповідних спеціалізованих органів та з боку індустрії.
Так, наприклад, Управління з питань конкуренції та ринків Великої Британії нещодавно опублікувало дослідження рекламного ринку в мережі Інтернет1, де визначено «певне занепокоєння, пов’язане з діяльністю онлайн-платформ, які фінансуються за допомогою цифрової реклами, що може призвести до значно більших обсягів соціальної, політичної та культурної шкоди через занепад авторитетних і надійних медіа, поширення фейків, зникнення локальних медіа, які підтримують громади». Тим часом у Франції орган із питань контролю за конкуренцією наділений повноваженнями щодо забезпечення налагодження взаємодії між видавцями та платформами в рамках застосування положень Директиви про авторські права; в Австралії діє схожий орган – ACCC, який розробляє Кодекс про налагодження взаємодії між аналогічними суб’єктами; а от Парламент Німеччини обговорює внесення змін до Закону про конкуренцію з метою надати відповідному регуляторному органові (регуляторним органам) більш широкі повноваження з ухвалення рішень щодо визнання певної компанії такою, що володіє істотною перевагою на різних ринках.
Щодо діяльності ЄС у цьому розрізі, то нещодавно було ухвалено рішення, в результаті якого положення щодо модерування контенту, відповідальності платформ та пропозицій перегляду проблематики конкуренції для цифрових платформ увійшли до Цифрової стратегії ЄС, яка ґрунтується на двох основних законах – про цифрові послуги та про цифрові ринки.
Доповідачі дійшли одностайного висновку про те, що оскільки споживання медіа та контенту невблаганно переходить у цифровий простір, різні форми економічного регулювання дедалі частіше використовуються для вирішення цілей як економічної, так і соціальної політики. Це може відбуватися окремо або в поєднанні з новими підходами до регулювання інтернет-контенту та платформ для обміну контентом. Тому для регуляторів медіа стає дедалі важливішим не тільки розуміти регулювання конкуренції, а й тісніше співпрацювати з національними органами з питань конкуренції.