Структура власності суб’єктів у сфері медіа, особливості процедур їх ліцензування і реєстрації – у світлі нового Закону «Про медіа»

15.11.2023

Закон України «Про медіа» вніс певні корективи стосовно питань структури власності суб’єктів у сфері медіа, особливостей процедур їх ліцензування і реєстрації. Роз’яснення на ці актуальні теми дала начальниця юридичного управління Національної ради Олена Ніколаєнко у рамках безкоштовних вебінарів проєкту «Я-медіа», створеного командою Національної асоціації медіа і медіашколою UMES.

Зокрема, вона розповіла про такі важливі аспекти:

  • що таке структура власності згідно з новим Законом України «Про медіа»;
  • конкретно які саме відбулися зміни в законодавстві;
  • які існують вимоги до структури власності суб’єктів у сфері медіа;
  • кого стосуються обмеження та для кого передбачені винятки в частині структури власності;
  • наслідки невідповідності структури власності вимогам Закону;
  • обов’язки суб’єктів у сфері медіа щодо зазначення відомостей про структуру власності;
  • як вносяться зміни до Реєстру суб’єктів у сфері медіа внаслідок зміни структури власності;
  • у яких випадках здійснюється дослідження структури власності;
  • часті помилки при заповненні форм про структуру власності і подання відомостей про структуру власності;
  • відповідальність і заходи реагування за порушення законодавства в частині структури власності.

Олена Ніколаєнко також детально пояснила питання реєстрації суб’єктів у сфері медіа. Вона повідомила, що реєстрація може бути обов’язковою або добровільною. Обов’язково повинні зареєструватися лінійні медіа, суб’єкти нелінійного медіа-сервісу, провайдери аудіовізуальних сервісів і платформ спільного доступу до відео. Добровільно – суб’єкти у сфері друкованих та онлайн-медіа. Фахівчиня докладно поінформувала про конкретний алгоритм процедури оформлення, подання та порядку розгляду заяви, а також про підстави для відмови у реєстрації.

Окремо представниця регулятора зупинилася на реєстрації іноземних лінійних медіа. Вона розповіла про загальні засади такої реєстрації, порядок заповнення документів, подання та розгляду заяв.

Детальну інформацію про питання реєстрації ви можете подивитися на сайті Національної ради у розділі «Як зареєструвати суб’єкта у сфері медіа». А стислі схематичні відомості викладено у вигляді інфографіків у розділі «Роз’яснення в інфографіках».


Перейти до вмісту