Ще п’ять російських телеканалів потрапили під санкції Європейського Союзу

23.06.2023

23 червня Рада ЄС затвердила 11-й пакет санкцій проти Росії. Серед тих організацій, до яких були застосовані санкції, російські телеканали RT Balkan, Oriental Review, Tsargrad, New Eastern Outlook і Katehon. 

У пресрелізі Європейської Комісії йдеться про, що санкціями:

  • розширено медіазаборону на 5 додаткових каналів;
  • передбачено додаткові положення щодо обміну інформацією та звітності;
  • введено тимчасові винятки, щоб дозволити надання заборонених послуг, які юридично необхідні для виведення російських операторів з ЄС.

Європейська Рада і Рада ЄС зауважили, що призупинення дії ліцензій на мовлення цих п’яти російських телеканалів відбулося для того, щоб вплинути на систематичну міжнародну кампанію російської федерації з маніпулювання медіа і спотворення фактів, яка спрямована на посилення її стратегії із дестабілізації сусідніх країн–ЄС та його держав-членів.

«Ці ЗМІ перебувають під постійним прямим чи опосередкованим контролем керівництва російської федерації і використовувалися нею для постійних та узгоджених пропагандистських акцій, спрямованих на громадянське суспільство в ЄС та сусідніх країнах, серйозно спотворюючи  факти і маніпулюючи ними», – йдеться в інформації Європейської Ради.

Зокрема, пропаганда неодноразово і послідовно була спрямована на європейські політичні партії, особливо під час виборів, а також на громадянське суспільство, шукачів притулку, російські етнічні меншини, гендерні меншини та функціонування демократичних інститутів в ЄС та його державах-членах.

Водночас застосовані санкції з обмеження поширення цих телеканалів не забороняють їм провадити іншу, окрім мовлення, діяльність у Європейському Союзі. Це можуть бути, наприклад, дослідження та інтерв’ю.

Раніше під санкції ЄС потрапили: такі російські і білоруські медіа: RT, Sputnik, «РТР Планета», «Россия 24», «ТВ Центр — Международный», «Белтелерадикомпания», «Рен-ТВ», «НТВ-мир», «Россия-1», «Первый канал», RT Arabic та Sputnik Arabic.