«Медійна карта Голландії сутнісно змінилася під впливом Європейського Союзу» – українська делегація Національної ради з візитом у регуляторів Голландії

19.09.2011

18-21 КВІТНЯ ДЕЛЕГАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ ВІДВІДУЄ РЕГУЛЯТОРНІ ОРГАНИ НІДЕРЛАНДІВ. СЕРЕД ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ РОБОТИ З НІДЕРЛАНДСЬКИМИ КОЛЕГАМИ: РЕГУЛЮВАННЯ ПОСЛУГ НА НОВІ ВИДИ МЕДІА, РЕЄСТРАЦІЯ ВІДЕО В ІНТЕРНЕТІ (ВКЛЮЧНО З VIDEO-ON-DEMAND), РОЗВИТОК ЦИФРОВОГО МОВЛЕННЯ, РОЗВИТОК ЦИФРОВОГО РАДІО, ЦИФРОВИЙ ДИВІДЕНД, ТРАНСКОРДОННЕ СПІВРОБІТНИЦТВО.

18-21 квітня делегація Національної ради у складі голови Володимира Манжосова, заступника голови Лариси Мудрак, членів Національної ради Євгена Баранова, Оксани Єлманової, Ірини Опілат, Миколи Фартушного, а також провідних фахівців апарату Національної ради, відвідує регуляторні органи Нідерландів.

Серед пріоритетних напрямів роботи з нідерландськими колегами: регулювання послуг на нові види медіа, реєстрація відео в Інтернеті (включно з video-on-demand), розвиток цифрового мовлення, розвиток цифрового радіо, цифровий дивіденд, транскордонне співробітництво.

18 квітня під час зустрічі в Комісії з питань регулювання медіа Нідерландів між українськими та голландськими колегами зав’язалася дискусія щодо мовного квотування, адже за законодавством країни 50% мовлення має вестися офіційною мовою, а інші 50% мовою інших національностей, які проживають на цій території. Голландські колеги пояснили, що такий підхід вони втілюють останні роки і це більшою мірою правила ЄС, які вони зобов’язані впроваджувати.

Загалом регулювання в Нідерландах розподілено між кількома органами й підпорядковане Міністерству з питань культури, освіти та науки. До слова – голову Комісії з питань регулювання медіа Нідерландів та двох інших членів призначає міністр. Отже, окрім Комісії з питань регулювання медіа, до головних гравців також відносяться Регуляторний орган з питань реклами (NICAM) та Агентство з питань комунікації. Регуляторний сегмент в Нідерландах, точніше його багатоскладовість, відповідає багатоскладовості медійного ринку країни. Суспільний національний мовник складається з 3 телевізійних каналів, 6 радіостанцій, 11 цифрових телеканалів. Національний приватний телесектор складається з 10 ТВ-станцій та багатьох радіостанцій. Також Нідерланди мають 13 регіональних мовників, 300 місцевих та 450 невеликих приватних мовників. Загальна кількість медіагравців у Нідерландах близько 800. Це достатньо велика кількість, як для європейської країни. Можна додати, що в системі мовників працює 10 професійних асоціацій.

Довідково: Візит став можливим завдяки підтримці та забезпечення програми Європейського Союзу «Сприяння європейським стандартам в українському медійному середовищі».


Перейти до вмісту