Криза, пов’язана із COVID-19, і суспільне мовлення: Європейська спілка мовлення представила огляд характеристики аудиторії і кращих практик суспільних мовників

01.04.2020

Загострення драматичності ситуації збільшує аудиторію, що користується послугами суспільних мовників

23 березня 2020 року Управлінням з питань дослідження ринку (Media Intelligence Service) Європейської спілки мовників (EBU) було опубліковано огляд впливу коронавірусної інфекції (COVID-19) на аудиторію суспільного мовлення, а також те, як суспільні мовники реагують на виклики сьогодення в рамках інформування громадян про розвиток подій.

Основні висновки щодо аудиторії суспільних мовників охоплюють такі аспекти:

 Аудиторія інформаційно-аналітичних програм суспільного мовлення у вечірній час на телебаченні

Обсяг аудиторії інформаційно-аналітичних програм суспільного мовлення у вечірній час у пікові дні кризи, пов’язаної з COVID-19, збільшився удвічі. Щоденний перегляд інформаційно-аналітичних програм у вечірній час молодими особами збільшився в середньому на 20%. Статистика демонструє, що чим драматичнішими стають події, тим більше громадян звертаються за послугами до суспільного мовлення.

Аудиторія інформаційно-аналітичних онлайн-програм суспільного мовлення

Щоденний обсяг аудиторії інформаційно-аналітичних вебсайтів суспільного мовлення також значно збільшився: чим серйозніша криза, тим більше громадян звертаються за контентом, якому довіряють.

У звіті також представлено інформацію про численні заходи, реалізовані суспільними мовниками для реагування на пандемію шляхом внесення змін до програм і послуг. Для прикладу у документі наведено кращі практики деяких членів EBU щодо виконання традиційних завдань у рамках концепції суспільного мовлення – інформування, навчання, розвага, а також надання підтримки, що стало особливо актуальним у період кризи.

Інформування: зафіксовано факт збільшення кількості інформаційно-аналітичних передач, трансляцій спеціальних програм у прайм-тайм, рішучу відсіч спробам дезінформації, надання ефірного часу для урядових декларацій/пресконференцій, трансляцій медичних консультацій експертів, спеціальних ток-шоу та подкастів із проблематики COVID-19.

Освіта: зафіксовано збільшення кількості годин передач для дітей і трансляції навчальних програм, поширення освітнього контенту на телебаченні, радіо, онлайнплатформах та в соціальних мережах, співпрацю з органами із питань освіти і галузевими організаціями освітян щодо представлення матеріалів для дистанційного навчання, розробки контенту, який допомагає батькам навчати дітей вдома. 

Розваги: приклади охоплюють використання архівних матеріалів з метою відвертання уваги аудиторії від проблем, запрошення артистів для створення нових записів. Суспільний мовник Італії (RAI) запустив новий телевізійний спортивний канал, який щодня у другій половині дня і до опівночі транслює в ефірі архівні спортивні події.

Підтримка: приклади охоплюють факти просування локальної допомоги людям під час обмежень і карантину, а також підтримку представників творчих професій, які можуть найбільше постраждати через зменшення прибутків.  Німецькі суспільні мовники (ARD та ZDF) анонсували, що візьмуть на себе 50% додаткових витрат, яких зазнають компанії з виробництва медіапродукції на замовлення через кризову ситуацію.

Звіт підготовлений у стислий проміжок часу, присвячений інформаційно-аналітичним програмам і ґрунтується на детальному аналізі матеріалів, представлених 18 суспільними мовниками із 17 країн: Австрії, Бельгії, Великої Британії, Данії, Естонії, Ірландії, Ісландії, Іспанії, Італії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Сербії, Словаччини, Франції, Чехії та Швейцарії.

Джерела: EBUEPRA


Перейти до вмісту