13 червня посли ЄС підтвердили досягнуту 6 червня 2018 р. між головуючою у Раді ЄС Болгарією та представниками Європарламенту домовленість про модернізацію наявних правил щодо надання аудіовізуальних медіа-послуг у Європі.
«Якісне ухвалення політичних рішень передбачає гарантування того, що наші правила є актуальними та відображають сучасні технології. Як наслідок цієї угоди про аудіовізуальні медіа-послуги ми будемо спроможні краще захистити споживачів і дітей, боротися з поширенням мови ворожнечі та гарантувати плюралізм і незалежність медіа», – сказав Боіл Банов, Міністр культури Республіки Болгарії та Президент Ради ЄС.
Пропозиція про перегляд директиви щодо надання аудіовізуальних медіа-послуг з урахуванням змін ринкових реалій (AVMSD) була представлена Комісією у 2016 році після ретельної оцінки попередньої директиви, ухваленої 2010 року.
Ця оцінка підкреслила необхідність забезпечення рівних умов для традиційного сектору мовлення, наприклад телебачення, і нових послуг – відео на замовлення, платформи для обміну відео та аудіовізуальний контент у соціальних мережах, – щоб краще захистити глядачів, заохочувати інновації та сприяти поширенню європейського аудіовізуального контенту.
Нові правила:
- створять рівні умови між усіма операторами, захищаючи глядачів, незалежно від послуг, які вони надають, і платформи, яку вони використовують. Це означає, що користувачі отримуватимуть однаковий захист: чи переглядають вони фільм на традиційному телебаченні, чи телепрограму на замовлення. Мало того, захист неповнолітніх і всіх користувачів від насильницького або шкідливого контенту, а також захист від мови ворожнечі буде вдосконалюватися шляхом введення чіткої відповідальності платформ для обміну відео. Держави-члени зможуть вживати заходів через своїх національних аудіовізуальних регуляторів щодо тих операторів, які не дотримуються правил;
- збільшать культурне розмаїття і популяризуватимуть європейський контент, оскільки постачальники аудіовізуальних медіа-послуг на замовлення повинні гарантувати, що принаймні 30% їх каталогів складаються з європейського контенту, і що йому надається належна увага;
- вивільнять ресурси для інвестування у виробництво європейського контенту, оскільки держави-члени можуть вимагати фінансового внеску від постачальників медіа-послуг на телебаченні та на замовлення, у тому числі тих, що створені в іншій державі-члені, з винятками, які можуть полегшити роботу новим і невеликим компаніям;
- покращать співпрацю між аудіовізуальними структурами держав-членів шляхом зміцнення Групи європейських регуляторів аудіовізуальних медіа-послуг (ERGA) та визначення їх ролі у законодавстві ЄС;
- гарантуватимуть гнучкість, оскільки держави-члени зможуть адаптувати правила до національних обставин і навіть встановлювати жорсткіші правила, якщо вони цього побажають.
Наступні кроки
Тепер, коли домовленість була підтверджена послами ЄС від імені Ради, директива буде передана до Європейського Парламенту для голосування в першому читанні, а потім у Раду ЄС для ухвалення. Директива набирає чинності на 20-й день після її опублікування в Офіційному віснику ЄС, і державам-членам буде надано 21 місяць для її імплементації в національне законодавство.
З пропозиціями до Директиви щодо надання аудіовізуальних медіа-послуг можна ознайомитися за посиланням.
Джерело сайт Європейської ради
Ілюстрація з сайту epceurope.eu