18 вересня за ініціативи Комітету питань ЗМІ та рекламного права Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України» відбулося обговорення питання регулювання на радіо і телебаченні спонсорства з використанням знаків для товарів і послуг, під якими випускаються алкогольні напої. У заході взяв участь начальник управління контролю та аналізу мовлення Національної ради Роман Кіфлюк.
Як відомо, Національна рада у 2018 році провела низку зустрічей і обговорень із представниками галузі, після яких було ухвалено й оприлюднено Рекомендації щодо спонсорства з використанням алкогольних брендів, якими регулятор керуватиметься з 1 жовтня цього року. Учасники зустрічі поспілкувалися на тему, як краще дотримуватися цих рекомендацій.
Представники асоціації презентували світовий досвід регулювання у ЗМІ спонсорства алкогольної продукції. Роман Кіфлюк у деталях розповів про методологію моніторингу, який буде здійснювати регулятор із 1 жовтня, а також навів приклади ефірів мовників із минулих років, де поширювалася інформація про спонсорство, яка нічим не відрізняється від реклами.
Він наголосив, що узгодження спірних аспектів цього питання вигідне не лише для регулятора, а й для мовників, адже відтепер правила гри увиразнилися для всіх. Роман Кіфлюк також акцентував, щоби юристи телерадіоорганізацій, які надалі працюватимуть зі спонсорством, були не лише юристами, а й проявляли громадянську позицію та розглядали питання спонсорства алкоголю ще й з погляду захисту дітей.
Також учасники зустрічі зупинилися на кількох прикладах можливих спонсорських роликів і детально обговорили вимоги щодо їх відповідності рекомендаціям.
На заході, окрім юристів телерадіоорганізацій, були присутні представники алкогольних брендів, які зі свого боку пропонували вносити зміни в закон.
Моніторинг ефірів телерадіоорганізацій, який проводитиметься регулятором з 1 жовтня, дозволить зробити висновки, чи відбувається саморегуляція цього питання медійної сфери. Національна рада сподівається на позитивні результати.