Закон «Про заборону політичної реклами» потребує доопрацювання

17.09.2015

17 вересня Національна рада на засіданні розглянула проект Закону України «Про заборону політичної реклами» (реєстр. №2474а від 04.08.2015) і висловила до нього свої зауваження.


Ідея законопроекту правильна, каже член Національної ради Уляна Фещук, однак необхідно врегулювати решту моментів, щоб він був реалізований.


Проект Закону передбачає заборону політичної реклами поза рамками виборчого процесу, а також, що фінансування агітації відбуватиметься тільки з фонду відповідного кандидата після його відповідної реєстраціїі тільки під час виборчого процесу. Така модель, закладена в законопроекті, є дуже слушною, вона працює в європейських країнах. Однак там інформація, що розміщується у ЗМІ, є чітко збалансованою, чого дуже важко досягти в Україні. Тому Національна рада вважає за необхідне «розробити законопроекти і приймати їх паралельно із визначенням так званої джинси, з обмеженням показу та інформації в новинах кандидатів», – сказала У. Фещук. А законопроект у тому вигляді, в якому він є нині, за її словами, залишає неврегульованими ці питання.


Зауваження, висловлені регуляторним органом, такі:

-заборона політичної реклами може мати негативні наслідки для фінансової складової засобів масової інформації та розвитку галузі телебачення і радіомовлення в цілому;
-повна заборона політичної реклами, до того ж з урахуванням законодавчого зменшення квоти звичайної реклами (згідно зі статтею 13 Закону України «Про рекламу»), окрім істотних фінансових складнощів для діяльності ЗМІ, може мати наслідком розміщення ними забороненої чинним законодавством прихованої реклами, замовних інформаційних матеріалів (так званої «джинси»), а також різного роду «тіньових» схем в отриманні фінансової вигоди.

Також Національна рада звернеться до Комітету з питань правової політики та правосуддя, який є розробником законопроекту, для того, щоб його доопрацювати.