
Нова Європейська рада медіапослуг (EBMS), яка почала функціонувати з лютого 2025 року, провела своє установче засідання, що стало важливим етапом в імплементації Європейського акта про свободу медіа (EMFA).
Європейська рада медіапослуг (EBMS) є незалежним дорадчим органом на рівні Європейського Союзу, створеним у процесі трансформації Групи європейських регуляторів аудіовізуальних медіапослуг (ERGA). Ухвалення Європейського акта про свободу медіа (EMFA) передбачало реформування ERGA, яка складається з національних регуляторних органів у сфері аудіовізуальних медіапослуг. Відтак роботу Групи продовжила Європейська рада медіапослуг (EBMS). Започаткована організація сприятиме послідовному впровадженню Директиви про аудіовізуальні медіапослуги, надаючи Європейській Комісії експертну підтримку й допомогу з питань медіарегулювання.
Виконавча віцепрезидентка Європейської Комісії з питань технологічного суверенітету, безпеки та демократії Хенна Вірккунен (Henna Virkkunen) вітає створення EBMS і сподівається на «співпрацю з питань регулювання медіа, ефективне впровадження знакового Європейського акта про свободу медіа та забезпечення того, щоб медіа в ЄС – традиційні й цифрові – були незалежними і плюралістичними».
Водночас Майкл МакГрат (Michael McGrath), Єврокомісар з питань демократії, правосуддя, верховенства права та захисту прав споживачів, назвав цю подію життєво важливим кроком у застосуванні Європейського акта про свободу медіа.
«Ми розраховуємо на важливу роботу нової Європейської ради медіапослуг, спрямовану на підтримку незалежного функціонування медіапровайдерів, що є передумовою для надання високоякісних послуг, на які заслуговують європейці».
На Європейську раду медіапослуг (EBMS) покладені обов’язки високого рівня, пов’язані як з Актом про свободу медіа, так і Директивою про аудіовізуальні медіапослуги. Відповідно до Акта її наділено новими завданнями. Зокрема, вона надаватиме висновки щодо національних кроків, які можуть суттєво вплинути на роботу медіапровайдерів, концентрації медіаринку, а також спільних заходів із захисту внутрішнього ринку від медіапровайдерів, що не входять до ЄС, які становлять загрозу громадській безпеці. Наприклад, коли йдеться про іноземні інформаційні маніпуляції та втручання. Нові завдання сприятимуть зменшенню бар’єрів для надання медіапослуг на території ЄС, а також захисту плюралізму й незалежності медіа на внутрішньому ринку.