Європейська аудіовізуальна обсерваторія опублікувала новий звіт щодо гендерних показників у рамках виробництва європейських телевізійних фільмів. Дослідження показало, що жінки і досі недостатньо представлені в цій індустрії в Європі.
У звіті подано аналіз гендерного дисбалансу в 6 професійних аудіовізуальних категоріях у ЄС у сфері виробництва телевізійних фільмів:
- режисери
- сценаристи
- актори головних ролей
- продюсери
- кінооператори
- композитори
Ключові аспекти звіту:
Окрім очевидної диспропорції, у звіті показано чіткі відмінності за ознакою належності до тієї чи іншої професії в рамках здійснення аудіовізуальної діяльності:
- директори жіночої статі вступали у колаборації з іншими директорами частіше ніж директори чоловічої статі, а також формували більш гендерно-збалансовану команду;
- сценаристи європейських телевізійних фільмів працювали здебільшого у великих групах під керівництвом чоловіків та гендерно-збалансованих командах;
- гендерний аналіз акторів, що виконували головні ролі, через обмеженість даних, ускладнив чітке розуміння гендерної збалансованості цієї категорії професій;
- продюсери працювали головним чином поодинці або ж у гендерно-збалансованих командах;
- оператори-чоловіки європейських телевізійних фільмів працювали переважно наодинці або з іншими чоловіками;
- композитори, представлені у більшості випадків чоловіками, також працювали наодинці, однак у їх командах було багато представниць жіночої статі, якими керували чоловіки.
Методологія звіту була розрахована таким чином, щоб дати відповіді на три основні запитання:
1. Яким чином жінки представлені серед активних професій у виробництві європейських телевізійних фільмів?
2. Яку частку жінки становлять серед активних професій у виробництві європейських телевізійних фільмів?
3. Яка частка європейських телевізійних фільмів створена жіночими командами?
Режисери
Жінки-режисерки становили 20% серед режисерів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС (в тому числі з урахуванням Великої Британії) протягом 2015 – 2019 рр.
Сценаристи
Жінки-сценаристки становили 35% серед сценаристів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.
Головні ролі
У період 2015 – 2019 рр. 43% жінок грали головні ролі у телевізійних фільмах і серіалах у ЄС.
Продюсери
Жінки-продюсерки становили 41% серед продюсерів телевізійних фільмів і серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.
Кінооператори
Жінки-кінооператорки становили 8% серед кінооператорів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.
Композитори
Жінки-композиторки становили лише 7% серед композиторів телевізійних фільмів та серіалів у ЄС протягом 2015 – 2019 рр.
Методика дослідження ґрунтувалася на даних про телевізійні фільми, наданих компанією Plurimedia (Європейська група метаданих), і включає телефільми та серіали, що мають погодження з ЄС ( у тому числі й Велика Британія), і які транслювалися або стали доступними на сервісах SVOD або на телеканалах у ЄС у період із 2015 по 2019 рік. Ці дані були доповнені додатковими предметними дослідженнями Європейської аудіовізуальної обсерваторії.
Докладніша інформація за посиланням.