Єврокомісія звинуватила TikTok у порушенні правил цифрової реклами

03.06.2025

Європейська Комісія 15 травня звинуватила TikTok у порушенні вимог Акта ЄС про цифрові послуги (DSA), зокрема недотриманні стандартів прозорості реклами. У разі підтвердження порушень платформі загрожують значні штрафні санкції.

Європейська Комісія у своїх попередніх висновках вказала, що TikTok не надає користувачам повної інформації про рекламний контент, звинувативши платформу в порушенні норм цифрової безпеки. На її думку, соціальна мережа у своїй діяльності не дотримується встановлених Законом про цифрові послуги вимог, зокрема щодо публікації бази даних рекламних оголошень.

Зокрема, бракує даних про зміст реклами та її спонсорів, цільову аудиторію. Також база даних ускладнює комплексний пошук.

Такі бази даних дуже важливі, адже дають можливість правоохоронцям і громадським організаціям виявляти шахрайські оголошення й фейкову рекламу, а також гібридні загрози і скоординовані інформаційні операції, зокрема в контексті виборів.

Попередні висновки Єврокомісії ґрунтуються на детальному розслідуванні, яке, серед іншого, включало аналіз внутрішніх документів компанії, тестування її інструментів і консультації з відповідними експертами.

TikTok має право захистити свою позицію. Компанія може ознайомитися з матеріалами справи, надати письмову відповідь і брати участь у подальших процедурах. Паралельно Єврокомісія консультуватиметься з Європейською радою з цифрових послуг.

У разі підтвердження порушень Європейська комісія може ухвалити офіційне рішення про недотримання компанією DSA, а це передбачає штраф до 6% світового річного обороту TikTok.  Окрім того, може бути запроваджено посилений нагляд за платформою, а відтак, накладатися періодичні штрафні санкції, щоби змусити платформу дотримуватися вимог Закону про цифрові послуги.

У лютому минулого року Єврокомісія розпочала розслідування діяльності китайської компанії TikTok, яке охопило кілька напрямів – від правил розміщення онлайн-реклами до безпеки й захисту дітей, впливу алгоритмів на поведінку аудиторії, конфіденційності даних, доступу до бази даних тощо. Також наприкінці минулого року Єврокомісія відкрила ще одну справу, яка стосується ризиків для виборчого процесу й громадського дискурсу. Обидва розслідування мають пріоритетний статус. Окрім того, Європейська Комісія запровадила спеціальний інструмент для викривачів (whistleblowers), що дозволяє анонімно повідомляти про порушення на великих онлайн-платформах і в пошукових системах.


Перейти до вмісту