
Типову політику гендерної рівності в медійному контенті презентували 14 серпня для медіа за участі Національної ради. Документ може використовуватися медіа як частина редакційної політики або ж бути доопрацьованим відповідно до потреб організацій. Його також рекомендувала до використання Комісія з журналістської етики.
Над політикою працювала Ліза Кузьменко, голова ГО «Жінки в медіа», членкиня Комісії з журналістської етики, рецензент – Отар Довженко, медіаексперт, голова Незалежної медійної ради.

У політиці виписані правила, що допомагають досягти гендерної рівності в медійному полі і створювати гендерно збалансований вміст. Вони базуються на захисті прав людини та усвідомленні того, що медіа можуть відігравати позитивну роль у боротьбі з поширенням гендерних стереотипів.
Окремі розділи описують підходи до зображення чоловіків і жінок у контенті, подолання сексизму, висвітлення гендерно зумовленого насильства, у тому числі домашнього насильства, висвітлення сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом, втілення цієї політики в медіа.



Українські медіа нині ідуть назустріч дослідженням гендерних питань, сказав у своєму слові Дмитро Швидченко, керівник відділу моніторингу, аналізу та досліджень у сфері медіа. Від підтримав тезу про важливість дотримання гендерного балансу не тільки у виробленому продукті, а й у структурі медіаорганізацій.
«Це пов’язані речі. Сподіватися на те, що колектив медіа, який не використовує у своїй повсякденній діяльності принципи гендерної рівності, буде виробляти продукт, який би відповідав таким принципам, – це, малоймовірно», – сказав він.

Дмитро Швидченко акцентував, що важливо дотримуватися принципу гендерної рівності для всіх типів контенту – реклами, фільмів, розважальних програм, контенту для дітей тощо. Реклама, для прикладу, є одним із головних агентів гендерних стереотипів.
Він також нагадав, що на сайті Національної ради оприлюднена методологія моніторингу гендерного балансу в медіа, за якою працює і регулятор. Її можуть використовувати медійники для самоконтролю і самоперевірки, як дотримано гендерного балансу у їхніх передачах.


Представники медіа – «Еспресо», «Суспільного», УП, Детектора медіа, LB.ua, «Громадського радіо» – поділилися досвідом упровадження гендерних політик у своїх редакціях.
Катерина Левченко, Урядова уповноважена з гендерної політики України, висловила пропозицію, що варто відстежити, як у медіа відбувається впровадження політики гендерної рівності – цього року і наступного. На її думку, на допомогу медіа доцільно розробити і тлумачний словник гендерної рівності, адже словник ЄС, яким користуємося нині, потребує оновлення.

У презентації типової політики гендерної рівності в медійному контенті взяли участь керівниця проєктного відділу Демократизація, належне урядування, верховенство права та права людини Програми підтримки ОБСЄ для України Наталія Ступницька, голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов, голова ГО «Жінки в медіа», членкиня КЖЕ Ліза Кузьменко, голова Незалежної медійної ради Отар Довженко, представники медіа.