Чи готові українські медіа до нових викликів? Член Національної ради Максим Онопрієнко в інтерв’ю програмі «Є розмова» на радіо «Сфера-FM» розповів про ключові аспекти регулювання медіа під час війни, обмеження на телеграм і перспективи розвитку українського медіапростору.
Сучасні виклики медіапростору – це збільшення ролі соцмереж як джерела новин. «Українці все більше споживають інформацію через інтернет, але це не означає, що телебачення чи радіо втрачають свою актуальність», – підкреслив Максим Онопрієнко. Він наголосив, що в умовах повномасштабної російської агресії, обстрілів інфраструктури та блекаутів радіо отримало ще більший попит.
Водночас популярності набирають онлайн-формати, які часто є неверифікованими й поширюють дезінформацію. З цієї причини Національна рада, зокрема, ініціювала заборону використання телеграму на робочих пристроях – через необхідність прозорості власності медіа і контролю за контентом.
Паралельно відбулися зміни запиту аудиторії на контент. Якщо раніше акцент був здебільшого на новинах, то зараз аудиторія шукає соціально вагомого контенту, популярними стали документалістика і публіцистика. З’являються цілі лінійки документального кіно, яке промотується в кінотеатрах, збирає каси й встановлює рекорди.
Друковані медіа залишаються особливо важливими у прифронтових та прикордонних регіонах, де доступ до інтернету і телебачення обмежений через перебої з електроенергією та зв’язком. «Газети там нерідко є єдиним джерелом інформації, тому їхня підтримка є вкрай важливою», — підкреслив Максим Онопрієнко.
Відповідаючи на запитання про майбутнє медійного законодавства, член регулятора зауважив, що наразі готують зміни до Закону «Про медіа», спрямовані на адаптацію до європейських стандартів і поліпшення умов для медійників.
«Закон «Про медіа» отримав високу оцінку європейської спільноти, яка оцінювала його в рамках євроінтеграційного руху України. Ми пропрацювали в нових умовах більш як рік, і за цей період побачили, як на практиці він імплементується і що можна вдосконалити», — додав він.
На завершення розмови Максим Онопрієнко висловив сподівання, що українські медіа після закінчення війни зможуть вийти на новий рівень і стануть успішнішими та більш стійкими до викликів.