Як використовувати ШІ у рекламі та маркетингу: рекомендації для креативників і бізнесів

07.08.2024

Національна рада разом з Мінцифрою та іншими профільними експертами створила рекомендації щодо відповідального використання ШІ в рекламі та маркетингу. Розроблені поради допоможуть креативникам і малим бізнесам працювати з інноваційними інструментами без ризиків для себе та своїх клієнтів.

«ШІ все більше залучений до різносторонніх процесів суспільного життя, що вимагає кращого розуміння механізмів використання цього інструменту. Він, безперечно, полегшує роботу, однак несе в собі і певні ризики. Вони пов’язані з безпекою персональних даних, неточністю інформації, можливістю породжувати маніпуляції. Сфера маркетингу і реклами якраз на перетині творчості і впливу штучного інтелекту. Тож хотілося б якнайкраще збалансувати ці можливості для творення якісного контенту і водночас запровадити якісний елемент безпеки. Для того, щоби користування ШІ-системами було безпечним як для авторів контенту, так і для його споживачів, і були розроблені ці рекомендації», – зазначила Ольга Герасим’юк.

Національна рада підтримує такі ініціативи та закликає всіх учасників ринку дотримуватися цих рекомендацій для забезпечення прозорості та довіри в рекламному просторі.

У документі зібрані поради, як підвищити ефективність реклами та маркетингових комунікацій за допомогою ШІ, не вводячи в оману споживачів і не порушуючи законодавство у сфері реклами.

В рекомендаціях ми радимо — контролювати дані, якими ви ділитеся з ШІ-системами, не поширювати персональні дані вашої аудиторії, маркувати контент, згенерований ШІ-інструментами, та не делегувати штучному інтелекту створення реклами на 100%.

У додатку наведені інструкції з чеклистами, на що звернути увагу при виборі ШІ-інструменту та як оцінити, чи не порушує згенерований контент прав його споживачів.

До розробки рекомендацій долучились експерти з профільних асоціацій і державних інституцій — Експертно-консультаційного комітету з розвитку штучного інтелекту при Мінцифрі, Асоціації IT Ukraine, Інтерактивного рекламного бюро України, Всеукраїнської Рекламної Коаліції, Української Асоціації Маркетингу, Асоціації правників України та Держпродспоживслужби.

Рекомендації з відповідального використання ШІ в рекламі та маркетингу є одним з інструментів, які держава надасть бізнесу для підготовки до майбутнього регулювання штучного інтелекту в Україні. Повний перелік інструментів можна знайти у Білій книзі з регулювання ШІ в Україні.

Знайомтеся з рекомендаціями:

Рекомендації розроблені завдяки підтримці, наданій Агентством США з міжнародного розвитку в рамках Проєкту USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України» та Проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev.