Як українські медіа адаптуються під час війни: Ольга Герасим’юк про виклики та реформи на Kyiv Media Week

04.10.2024

3-4 жовтня в Києві проходить 14-ий міжнародний форум Kyiv Media Week. Ця подія об’єднала медійників для обговорення найактуальніших тем — від контенту та інновацій до викликів, з якими стикається розвиток медіа під час війни. Організатором форуму виступила компанія Media Resources Management (MRM), а захід проводиться за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Серед спікерів була голова Національної ради Ольга Герасим’юк. Також у заході взяли участь члени медіарегулятора Максим Онопрієнко та Олег Черниш.

Форум зібрав керівників медіакомпаній, продюсерів, представників платформ, а також фахівців з державних і міжнародних організацій. Серед доповідачів виступали експерти телевізійного ринку, рекламної індустрії та інноваційних технологій, які поділилися своїм баченням майбутнього медіа.

Під час панельної дискусії «Роль державних інституцій і суспільного мовника у формуванні здорової медійної екосистеми» Ольга Герасим’юк розповіла про те, як українське медіаполе, попри війну, продовжує адаптуватися і розвиватися. Як держава підтримує свободу слова у цей непростий час? Чому друковані медіа залишаються важливими на звільнених територіях? І як Закон «Про медіа» вже впливає на медіаринок?

Промова Герасим’юк торкнулася ключових аспектів розвитку української медіасфери. Вона зазначила, що минулий рік був не лише періодом активної роботи над удосконаленням Закону «Про медіа», але й часом значущих реформ. 

«Це був рік дуже ефективної роботи над Законом. Ми побачили багато моментів, які потрібно вдосконалити, особливо враховуючи виклики воєнного часу», — підкреслила вона.

Окрему увагу приділили реєстрації друкованих медіа, що, за словами Герасим’юк, набуває ще більшої ваги в регіонах, наближених до бойових дій. Вона наголосила, що друковані медіа виконують важливу роль там, де доступ до телебачення і радіо є обмеженим. 

«Ми боремося за ці медіа, допомагаємо їм, навіть якщо це виходить за рамки наших повноважень. Бо саме друковані видання залишаються єдиним джерелом інформації для багатьох людей у прифронтових та деокупованих регіонах», — зазначила голова Національної ради.

Вона також наголосила на активній співпраці з європейськими регуляторами щодо включення Telegram до переліку платформ, що підлягають регулюванню. «Це не про заборону, це про прозорість та підзвітність закону й правилам», — додала вона.

Герасим’юк підкреслила, що розвиток незалежного мовника є індикатором свободи слова в кожнім суспільстві. 

Вона також висловила сподівання, що парламент невдовзі ухвалить низку важливих поправок до медійного законодавства та Закону «Про рекламу», що дасть змогу далі вдосконалювати  роботу медіаринку.

«Але головна відповідь на всі питання: щоби побудувати безпечну та здорову медійну екосистему, нам передусім потрібна Перемога!» — підсумувала вона.

Під час Форуму було розпочато збір коштів для підтримки 214-го окремого спеціального батальйону OPFOR, який захищає Україну на Курахівському напрямку. Кошти підуть на закупівлю засобів радіоелектронної боротьби для підрозділу. Збір коштів триватиме всі два дні Форуму.


Перейти до вмісту