Медіарегулятор провів моніторинг російських інтернет-ресурсів щодо поширення ними мови ворожнечі і наративів російської пропаганди навколо обстрілу російськими військами 08.07.2024 Київської дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит». Проаналізовано 6205 публікацій у 1915 джерелах.
Для моніторингу була використана система медіамоніторингу Semantrum. Він охопив період із 8 по 22 липня цього року. 8 липня є датою відліку російської дезінформаційної кампанії, а дата 22 липня обумовлена необхідністю розглядати її хронологічну послідовність розвитку. Більшість пропагандистських наративів зафіксовані в перші кілька днів після обстрілу.
Під час моніторингу досліджені новинні та інформаційно-аналітичні матеріали російських онлайн-медіа і соціальних мереж. Пропаганда поширювалася через такі джерела: telegram (2617 публікацій), web-ресурси (2179 публ.), facebook (885 публ.), youtube (491 публ.), Х (33 публ.).
Російські пропагандисти розгорнули свою дезінформаційну кампанію одразу ж після удару по дитячій лікарні. Вони почали поширювати наративи, щоби показати свою начебто непричетність до удару чи виправдати його. І для цього вигадали різні версії, щоби зняти з себе відповідальність за вбивства цивільних, серед яких були діти.
Найпоширенішою тезою російських пропагандистів стала теза про те, що в дитячу лікарню влучила українська ракета протиповітряної оборони.
На виправдання обстрілу поширювалися фейки, що Україна використовує лікарню для лікування поранених українських воїнів, а також що «Охматдит» є військовим госпіталем.
За результатами моніторингу очевидно, що росія робить усе можливе, щоб перекласти вину із себе на Україну чи її партнерів. Не даремно трагедію «Охматдиту» російські пропагандисти порівнювали з трагедією у Бучі, адже, за версією Кремля, ті події були зрежисовані.
Ознайомитися з результатами моніторингу Національної ради можна в підготовленій інфографіці.