Український глядач неодностайний в оцінці контенту українських телеканалів

25.06.2019

Соціологічне опитування, яке на замовлення Національної ради у травні – червні цього року провів Київський міжнародний інститут соціології, засвідчило що українські громадяни по-різному сприймають зміни, що відбулися упродовж останніх трьох років у телеефірі. Дані громадської думки були оприлюднені 25 червня під час прес-конференції в інформаційному агентстві Укрінформ.

22,3% громадян України вважають, що якість телевізійних програм за останні три роки покращилася, натомість 23,8% мають протилежну думку. Таким чином, констатував член Національної ради Сергій Костинський, «серед телеглядачів немає одностайності в оцінці програмного наповнення телеефіру».

Майже третина українців – 30,6% – позитивно, однак досить стримано оцінюють вплив зростання виробництва національного телевізійного продукту на покращення якості передач в ефірі телеканалів.

Соціологічне опитування також дало змогу виокремити позитивні й негативні, на думку українського глядача, риси вітчизняного телебачення.

Серед позитивних рис найчастіше були названі зростання кількості і якості телевізійних передач, а також покращення професіоналізму журналістів.

Політизація ефіру, недостовірна інформація та одноманітність – головні негативні риси, на які вказали респонденти.

Опитування проводилося 17 травня – 7 червня 2019 року в 110 населених пунктах усіх областей України, окрім Автономної Республіки Крим та непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей. Загалом було опитано 2021 респондент віком від 18 років. Вибірка є репрезентативною для дорослого населення, яке постійно проживає на території України.

Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує:

  • 3,3% для показників, близьких до 50%
  • 2,8% для показників, близьких до 25 або 75%
  • 2,0% для показників, близьких до 12 або 88%
  • 1,4% для показників, близьких до 5 або 95%
  • 0,7% для показників, близьких до 1 або 99%