На засіданні Національної ради 18 січня 2018 року розглянуто і взято до відома річну аналітику щодо звернень громадян за 2017 рік.
Найбільше звернень надійшло з Києва – 311, а також з областей України: Одеської – 61, Харківської – 58, Львівської – 56, Дніпропетровської – 43, Київської – 38.
Зміст звернень був обумовлений подіями, що відбувались у телерадіоінформаційній сфері, ухваленням низки законів, що змінили регулювання інформаційного простору.
На початку 2017 року до регулятора надійшли звернення стосовно змін у переліку програм, які надавалися абонентам провайдерами програмної послуги, а також зміни вартості пакетів програм. Значна кількість листів стосувалася обсягів україномовних пісень в ефірі вітчизняних радіостанцій і обсягу державної мови на телебаченні.
Як і в попередній період, надходили листи щодо показу російських фільмів та серіалів, трансляцію яких було припинено відповідно до Закону України «Про кінематографію», зокрема тих що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, створюють позитивний образ працівників держави-агресора, виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України тощо.
Низка звернень стосувалася показу передач, зміст яких, на думку дописувачів, сприяє розпалюванню національної чи релігійної ворожнечі або містить заклики до війни. На підставі таких звернень були проведені відповідні моніторинги з метою перевірки вказаних фактів. У разі їх підтвердження Національною радою було вжито відповідних заходів реагування.
Увага громадян приділялася і програмному наповненню каналів, необхідності його якісного покращення, стану дотримання телерадіоорганізаціями вимог рекламного законодавства, зокрема заявників турбує надмірна кількість реклами на телебаченні та трансляція реклами алкогольних напоїв, темі впровадження цифрового мовлення.
Від юридичних та фізичних осіб надійшло 133 запити на отримання публічної інформації. Це на третину більше ніж минулого року – 100.
У запитах містяться прохання щодо надання копій документів за результатами діяльності регуляторного органу: рішень Національної ради, протоколів засідань, порядків денних засідань. Також зміст запитів стосувався контактних даних телерадіоорганізацій, які внесено до Державного реєстру суб’єктів інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення, кількості провайдерів програмної послуги у певних населених пунктах, статистичних даних щодо діяльності телерадіоорганізацій тощо.
19 червня 2017 року запрацював новий веб-сайт Національної ради, внаслідок чого у громадян з’явилася можливість подати звернення, запит на отримання публічної інформації чи записатися на прийом до членів Національної ради і працівників структурних підрозділів у режимі он-лайн. Таким чином, через сайт до регулятора надійшло 37 звернень громадян і 14 запитів на публічну інформацію, решта заявників користуються традиційними способами листування.
Ілюстрація з сайту ukrinform.ua