Національна рада 7 лютого повторно розглянула результати планових виїзних перевірок ТОВ «Дитяче телебачення України» («NIKI kids» і «NIKI junior»), м. Київ, і ТОВ «Віжн медіа» («Paramount COMEDY»), м. Київ, і застосувала до них санкцію попередження через недостатній показ національного продукту.
Моніторинги і перевірки телеканалів «NIKI kids» і «NIKI junior» відбулися у вересні 2018 року. Тоді було з’ясовано, що компанія порушує дві норми Закону України «Про телебачення і радіомовлення» – частину восьму статті 28 і частину першу статті 9. Вони регламентують, що ліцензіат зобов’язаний дотримуватися визначеної програмної концепції мовлення, а також у загальному обсязі мовлення транслювати не менше як 50% національного аудіовізуального продукту.
Натомість в ефірі «NIKI kids» мінімальну частку національного аудіовізуального продукту було зменшено із 12 год./добу за ліцензією до 22 хв./добу, а в ефірі «NIKI junior» – із 12 год./добу до 25 хв./добу. При цьому майже удвічі було збільшено частку продукції іноземного виробництва – із 12 год./добу до 23 год. 39 хв./добу і з 12 год./добу до 23 год. 34 хв./добу відповідно. Таким чином, обсяг національного продукту на телеканалі «NIKI kids» становив 1,5%, а на телеканалі «NIKI junior» – 1,75%.
Порушення тих самих законодавчих вимог було зафіксовано і щодо телеканалу «Paramount COMEDY» у грудні 2018 року. Частка продукції національного виробництва серед поширюваних в ефірі цього мовника програм сягла 48,22%. Тобто замість 12 годин, визначених ліцензією, їх було 11 год. 34 хв./добу.
Оголосивши компаніям попередження, Національна рада зобов’язала ліцензіатів упродовж місяця увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.
Попередні рішення регулятора, які за виявлені порушення передбачали штраф для цих компаній, через виявлену технічну помилку були скасовані на засіданні Національної ради 24 січня цього року.