Швейцарський медіа-регулятор започатковує моніторинг впливу медіа на формування громадської думки

26.11.2018

Аналіз 2017 року продемонстрував достатньо різноманітний стан ринку швейцарських медіа і те, що в країні немає ЗМІ з домінуючим становищем. 13 листопада 2018 року регуляторний медіа-орган Швейцарії (OFCOM) запустив інтерактивний веб-сайт Swiss Media Monitoring, метою якого є відслідковування рівня впливу медіа (друкованих, радіо, ТБ та Інтернет) на формування громадської думки. Зібрані дані також містять інформацію про структуру власності та ділові зв’язки швейцарського медіа-ринку.

Моніторинг ЗМІ у Швейцарії спрямований на представлення об’єктивної і систематичної бази даних для щорічної оцінки місцевого медіа-ландшафту, що ґрунтується на інформації від 170 медіа-брендів та 9 медіа-груп національних ринків, специфічних лінгвістичних ринків і 14 регіональних ринків.

Інструмент моніторингу опирається на дані трьох дослідницьких модулів: автори вивчали роль різноманітних ЗМІ у формуванні індивідуальних поглядів серед населення Швейцарії з використанням репрезентативного опитування, крім того, було проаналізовано дані базових досліджень у сфері медіа, щоб визначити важливість різноманітних ЗМІ для громадськості; також дослідники визначили структуру власності суб’єктів та їх частку участі в медіа-ландшафті країни на основі щорічних звітів, галузевих досліджень і безперервного нагляду за ринком. Результати представлені в базі даних, що постійно оновлюється і доступна трьома мовами (німецькою, французькою, італійською).

Аналіз 2017 року дав змогу виявити такі тенденції:

  • телебачення відіграє важливішу роль у формуванні думок, ніж друкована преса, радіо та інтернет;
  • швейцарський ринок фрагментований: жодна медіа-група не є монополізованою;
  • суспільний мовник (SRG SSR) є найвпливовішою медіа-компанією, яка має 31-відсоткову частку впливу на громадську думку;
  • найвпливовішим медіа є безкоштовна газета «20 хвилин», яка випереджає телерадіопрограми;
  • важливість різноманітних категорій ЗМІ варіюється залежно від віку користувачів: у молоді популярним є вищезазначене друковане видання, особи більш старшого віку віддають перевагу телевізійним і радіо програмам суспільного мовлення.

Джерело сайт Epra