Щороку регулятор отримує більшу кількість звернень громадян і запитів на отримання публічної інформації

28.01.2021

Члени Національної ради під час засідання 28 січня заслухали і взяли до відома інформацію про звернення громадян, які державний орган опрацював упродовж минулого року. Загалом торік було отримано 1163 листи від  громадян і 230 запитів на отримання публічної інформаціїТака кількість звернень значно перевищує показники попередніх періодів.

Найбільше звернень надійшло від жителів столиці – понад 200. Активними дописувачами були також жителі Харківської – 114, Дніпропетровської – 112, Львівської – 77 і Київської – 74  областей.

Насамперед надходження численних звернень глядачів до Національної ради зумовило кодування супутникового сигналу провідними українськими медіагрупами. Так, із цього питання було отримано майже півтисячі листів.

Значну увагу дописувачі, як і в попередні періоди, приділяли питанням, пов’язаним із впровадженням цифрового мовлення, як-от: неякісного прийому сигналу, неможливості прийому цифрових програм в окремих районах (зокрема тимчасово окупованих і прилеглих до них територій) або тимчасової відсутності сигналу певних телеканалів тощо.

Громадянам були надані роз’яснення у межах компетенції регулятора, а для вжиття відповідних заходів реагування на скарги щодо якості цифрового мовлення окремі звернення було скеровано до провайдера цифрової загальнонаціональної телемережі ТОВ «Зеонбуд», м. Київ, та ДП «Український державний центр радіочастот».

Почастішали звернення від глядацької аудиторії і щодо фактів трансляції компаніями фільмів чи передач, зміст яких може містити ознаки порушення норм чинного законодавства. Передусім ішлося про питання розпалювання національної чи релігійної ворожнечі, а також дотримання телерадіокомпаніями норм мовного законодавства тощо. Ці факти вочевидь свідчать про зростання рівня громадянської активності.

На підставі відповідних звернень громадян, народних депутатів і представників громадських організацій, отриманих у звітному періоді, рішеннями регуляторного органу було призначено 19 перевірок діяльності телерадіоорганізацій.

Національна рада окремі звернення розглядала на засіданнях Робочої групи з нагляду за дотриманням ЗМІ законодавчих вимог під час місцевих виборів та відповідно реагувала на них.

У низці листів порушувалися питання, пов’язані з оплатою послуг та їх вартістю. Оскільки Національна рада не регулює господарські відносини суб’єктів ринку телерадіомовлення і не має законодавчих повноважень щодо їх вирішення, заявникам було надано відповідні роз’яснення.

Традиційно  глядачі і слухачі нарікають на велику кількість реклами, не розрізняючи власне рекламу і спонсорську інформацію, а також їх турбує зміст окремих рекламних роликів. Листи, що стосуються змісту рекламної інформації, зазвичай скеровуються до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за належністю.

Також низка отриманих наприкінці минулого року звернень порушувала питання  програмного наповнення телеефіру, зокрема, громадяни нарікали на відсутність трансляції футбольних матчів в ефірі каналів мережі Т2.

Як було зазначено вище, значно зросла торік і кількість запитів на отримання публічної інформації. Було опрацьовано 230 запитів на отримання публічної інформації від юридичних та фізичних осіб, тоді як 2019 року загалом надійшло лише 33 запити.

Переважна кількість запитів (168) були від Громадської спілки «Коаліція аудіовізуальних і музичних прав» щодо надання інформації про діяльність провайдерів програмної послуги.

Також, як і в попередні періоди, були запити про надання копій документів за результатами діяльності Національної ради: рішень регуляторного органу, протоколів і порядків денних засідань, фінансових звітів тощо. Окремі з них також стосувалися контактних даних телерадіоорганізацій і статистичних даних щодо їх діяльності.

На всі звернення регуляторний орган реагував вчасно, дописувачам було надано ґрунтовні відповіді у терміни, визначені законами «Про звернення громадян» і «Про доступ до публічної інформації».

Докладно з інформаційно-аналітичною довідкою за підсумками роботи зі зверненнями громадян і запитами на отримання публічної інформації за 2020 рік можна ознайомитися за посиланням.


Перейти до вмісту