4 липня із кандидатів, яких висунули друковані медіа, було сформовано робочу групу, яка надалі працюватиме над створенням органу спільного регулювання у цій сфері.
Членкиня і відповідальна секретарка Національної ради Олена Ніцко підкреслила важливість створення органу співрегулювання для друкованих медіа, особливо в контексті нових викликів, з якими стикається галузь. Серед них − проблеми з доставкою преси, особливо на прифронтових територіях, та важлива роль друкованих видань у місцевостях з обмеженим доступом до інтернету та телебачення.
Оскільки було подано лише три заяви, які відповідали вимогам закону, рейтингового голосування не проводилось, і всі кандидати автоматично увійшли до складу робочої групи. Це, зокрема:
- Олена Вітер (ТОВ «Видавничий дім «Медіа ДК», журнал New Voice)
- Олександр Харченко (Видавнича компанія «Нова інформація», журнал «Країна»)
- Сергій Чернявський (ПП «Інформаційне агентство центру медіа», газета «Одеське життя»).
Робоча група повинна створити проєкт статуту, провести установчі збори та зареєструвати цей орган як громадську спілку в Міністерстві юстиції України упродовж 6 місяців з дати проведення першого засідання.
Катерина М’яснікова, виконавча директорка Національної асоціації медіа, поділилася досвідом створення органу співрегулювання та надала ряд практичних порад щодо його реєстрації.
«Орган спільного регулювання має дуже чіткі повноваження, вони визначені в законі. Розширення будь-яких цих повноважень призводить до того, що вас не ідентифікують як орган спільного регулювання», – зазначила вона.
Також порадила уникати «творчих» назв для органу співрегулювання, щоб полегшити процес реєстрації. Експертка запропонувала свою допомогу робочій групі, зокрема, надання зразків статутів уже зареєстрованих органів співрегулювання та консультації щодо уникнення потенційних проблем під час реєстрації.
Олена Ніцко запевнила, що Національна рада надаватиме необхідну організаційну підтримку у цьому процесі, зокрема, спираючись на досвід вже створених органів співрегулювання в аудіовізуальній, аудіальній сфері та сфері онлайн-медіа.