Російський сервіс «ИВИ» (IVI) внесено до переліку сервісів держави-агресора

06.07.2023

Національна рада 6 липня затвердила Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора. Такий обов’язок закріплений за регулятором Законом України «Про медіа». Перший сервіс, який потрапив до Переліку, «ИВИ» (IVI).

«Це нова практика, яка входить до повноважень медіарегулятора відповідно до нового Закону «Про медіа», і вона дуже потрібна в умовах агресії», – зауважив член Національної ради Максим Онопрієнко. До цього Переліку регулятор буде вносити сервіси за критеріями, які визначені Законом.

Про внесення аудіовізуального медіа-сервісу на замовлення «ИВИ» (IVI) до зазначеного Переліку до Національної ради звернулося ТОВ «Мегого». Розглянуті наведені у зверненні докази, а також самостійне дослідження медіарегулятором цього сервісу виявили підстави для ухвалення відповідного рішення. Це, зокрема, такі:

– невідповідність структури власності суб’єкта у сфері аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення вимогам пунктів 1 – 3 частини першої статті 120 Закону України «Про медіа» (Закон);

– повна або переважна спрямованість сервісу, що надається суб’єктом, на територію та аудиторію держави-агресора (держави-окупанта).

Заборона поширювати на території України аудіовізуальні медіа-сервіси на замовлення та сервіси провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора встановлена статтею 123 Закону України «Про медіа». Вона визначає підстави для внесення таких сервісів до Переліку, який затверджує і веде Національна рада.

До Переліку аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора можуть потрапити сервіси як держави-агресора, так і інших держав, у тому числі українські, якщо будуть встановлені підстави, визначені статтею 123 Закону.

Серед них – та, коли кінцевим бенефіціарним власником, ключовим учасником чи власником істотної участі на будь-якому рівні ланцюга володіння корпоративними правами такого суб’єкта є особа, зазначена у частині першій статті 120 Закону «Про медіа». А це – в тому числі юридична особа, що отримує фінансування (кредити, займи, позики, інвестиції, внески спонсорів, благодійні внески, іншу фінансову допомогу) від фізичних осіб, що є громадянами держави-агресора (держави-окупанта), юридичних осіб, зареєстрованих в такій державі або з місцезнаходженням у такій державі.

Національна рада відповідно до Закону повідомить усіх сторін – Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв’язку, платформи цифрової дистрибуції мобільних застосунків, виробників телевізійних приймачів та кінцевих (термінальних) обладнань, що поставляються в Україну, Національний банк України і міжнародні платіжні системи – про ухвалене рішення. Ці сторони мають забезпечити:

  • обмеження доступу постачальниками електронних комунікаційних послуг до вебсайтів: htpps://www.ivi.ru, htpps://www.ivi.az, htpps://www.ivi.tv;
  • врахувати заборону використання на території України мобільного застосунку аудіовізуального медіа-сервісу на замовлення «ИВИ» (IVI);
  • врахувати заборону встановлення програмного забезпечення аудіовізуального медіа-сервісу на замовлення «ИВИ» (IVI) і припинити доступ до зазначеного сервісу;
  • врахувати заборону оплати сервісу на території України.

Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора буде поповнюватися надалі, у тому числі на звернення державних органів, юридичних і фізичних осіб та з власної ініціативи Національної ради.