Регулятор Великої Британії (Ofcom) оприлюднив новий звіт «Online Nation Report 2020», де представив повну картину онлайн-споживання та онлайн-індустрії у країні.
Криза, пов’язана з пандемією, спричиненою коронавірусною інфекцією COVID-19, призвела до зменшення доходів від онлайн-реклами та продемонструвала розрив між різними віковими категоріями людей. Документ був підготовлений Ofcom для кращого розуміння ринку комунікацій та поведінки користувачів під час карантинних обмежень. У звіті детально проаналізовано, які онлайн-послуги користувалися популярністю та які бізнес-моделі були найефективнішими з фокусуванням уваги на онлайн-іграх, платформах спільного доступу до відео і послугах онлайн-комунікацій.
Основні тенденції у сфері онлайн-споживання:
- Перехід до використання мобільних девайсів та відхід від тотального використання лише персональних комп’ютерів.
- Збільшення обсягу часу використання мережі Інтернет щодня (близько 17 хвилин в день, значне збільшення під час жорсткого карантину). Особи віком від 18 до 24 років проводили в мережі Інтернет на 1 годину більше, ніж доросліші особи.
- Зростання популярності послуг онлайн-комунікації, особливо в період жорсткого карантину (35% користувачів онлайн-відеозв’язку у лютому; 71% – у травні). Однак користувачі надають перевагу послугам обмеженої кількості постачальників.
- Телебачення залишається найпопулярнішим різновидом медіа щодо доступу до інформаційно-аналітичних програм, однак онлайн-джерела набувають привабливості для користувачів (+5% використовували соціальні мережі для доступу до новин порівняно з 2019 роком).
Різновиди пристроїв, що підключені до мережі Інтернет у домогосподарствах
Обсяг часу, проведеного в мережі Інтернет, середні показники на одного користувача в день,
за віком: листопад 2019 – квітень 2020
Обсяг часу, проведеного в мережі Інтернет протягом дня, середні показники (години, хвилини)
Основні тенденції щодо онлайн-досвіду:
- Розрив поколінь: більше ніж 1 з 10 дорослих осіб не використовують мережу Інтернет. Дослідження медіаграмотності продемонстрували, що особи віком понад 65 років мають обмежений доступ до інформації щодо державних послуг та адміністративних процесів.
- Загальна впевненість щодо власних можливостей та розуміння процесів в мережі Інтернет. Однак тільки 53% дорослих осіб вважають рекламу основним джерелом фінансування для пошукових систем.
- Високий рівень занепокоєння щодо наявності власного негативного онлайн-досвіду (89% – особи віком від 12 до 15 років і 86% – дорослі).
Обсяг потенційних загроз в мережі Інтернет, яких зазнали дорослі та діти за останні 12 місяців
Звітування онлайн-платформ щодо виявлення шкідливого контенту (1)
Звітування онлайн-платформ щодо виявлення шкідливого контенту (2)
Основні тенденції щодо онлайн-індустрії:
- Google та Facebook залишаються основними гравцями: у вересні 2019 року більше третини часу, проведеного у мережі Інтернет, було витрачено саме на цих платформах.
- Популярність онлайн-послуг, що не належали групі GAFAM[1], значно зросла у період карантину (TikTok, Houseparty).
- Прибутки від реклами в мережі Інтернет зросли (сукупний темп зростання склав 20% за останні 5 років), хоча пандемія вперше призвела до зниження популярності платного пошуку та медійної реклами в мережі.
- ¾ дітей у віці від 5 до 15 років користувалися онлайн-іграми у 2019 році, оскільки такі ігри стали доступним способом проведення часу для всіх і на будь-якому пристрої.
- Послуги спільного доступу до відео та користувацьке відео приваблюють людей і як глядачів, і як авторів відео.
Кількість гравців онлайн-ігор, які одночасно займаються іншими видами діяльності (%)
Найпопулярніші канали Великобританії на платформі YouTube
[1] GAFAM – велика п’ятірка, термін використовується для опису 5 американських транснаціональних компаній, що спеціалізуються на онлайн-послугах та домінують у кіберпросторі: Google, Amazon, Facebook, Apple та Microsoft.
Джерело: офіційний сайт Ofcom