Регулятор завершує розробку підзаконних нормативно-правових актів

01.03.2024

За результатами громадського обговорення регулятор оновив два свої нормативно-правові акти, а також затвердив новий – Порядок подання суб’єктами у сфері медіа річної фінансової звітності. Національна рада виходить на фінішну пряму із розробки всього пакета підзаконних нормативно-правових актів, що мали бути створені на основі Закону України «Про медіа».

Зміни були внесені до Порядку подання до Національної ради заяв щодо реєстрації суб’єктів у сфері медіа.

Вони стосуються початку регулювання спеціалізованих друкованих видань. Це питання не було врегульоване в Законі «Про медіа», а статус спеціалізованого дає деякі преференції у поширенні певних рекламних матеріалів. Ідеться про спеціалізовані видання у сферах азартних ігор, продажу алкоголю, тютюну і т.п.

Член Національної ради Олександр Бурмагін звернув увагу таких видань на те, що до кінця цього року має з’явитися і відповідне регулювання щодо змісту й умов їх поширення. Воно буде розроблене для того, щоб унеможливити ситуацію, коли спеціалізовані видання мають лише преференції без жодних вимог щодо контенту. Адже він може бути потенційно небезпечним для різних категорій аудиторії.

«Тому усі колеги, які захочуть отримати такий статус після того, як він з’явиться, на етапі подання заяви і відображення в Реєстрі, повинні розуміти і планувати, що таке регулювання до кінця року, ми думаємо, що з’явиться», – зауважив Олександр Бурмагін.

Національна рада також затвердила зміни до Порядку функціонування Реєстру суб’єктів у сфері медіа.

Одна з них стосується можливості відображення статусу спеціалізованого видання.

Інший аспект, який пропонується змінити в Реєстрі, – відображати в публічному відкритому доступі інформацію стосовно фінансової звітності аудіовізуальних медіа.

Тобто з цими змінами до Порядку ведення Реєстру, пояснив Олександр Бурмагін, буде додана певна додаткова інформація в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа. Для друкованих медіа – це спеціалізація. Для аудіовізуальних медіа і постачальників електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра – та інформація, яку затверджено у відповідному Порядку і визначено як відкриту.

Це робиться для того, щоб громадськість і всі зацікавлені особи могли бачити основні фінансові показники аудіовізуальних медіа в частині їх фінансової діяльності.

Інформація фінансової звітності, яка буде відкритою, і особливості її подання визначені в Порядку подання суб’єктами у сфері медіа річної фінансової звітності. Його сьогодні також затвердив медіарегулятор.

«Порядок подання суб’єктами у сфері медіа річної фінансової звітності передбачає як зміст такої звітності, так і процедурні норми, яким чином вона подається до Національної ради – до створення кабінету і після його створення», – акцентував Олександр Бурмагін.

Цей акт зачіпає аудіовізуальні медіа і постачальників телекомунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра, які мають у червні подавати певну фінансову звітність, що базується на податковій. При розробці Порядку його намагалися зробити максимально ліберальним для медіа, щоби їм не доводилося витрачати додаткових зусиль для її складання і подання.

Також цей Порядок визначає певну інформацію як відкриту в доступі, і таким чином вона буде відображатися.

Олександр Бурмагін нагадав, що зараз на стадії громадського обговорення ще перебуває проєкт щодо граничних тарифів на послуги постачальників електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення. Це громадське обговорення має відбутися найближчим часом.

Також регулятор чекає від Антимонопольного комітету на затвердження проєкту акта, що стосується визначення меж ринків.

«Ми фактично на фінішній прямій стосовно розробки всього пакета підзаконних нормативно-правових актів, які були передбачені для Національної ради Законом України «Про медіа», – резюмував він.


Перейти до вмісту