Діяльність ТОВ «АРС Магна Продакшн» (логотип «8 КАНАЛ», «8 CHANNEL»), м. Київ, буде перевірено під час позапланової перевірки відповідно до рішення Національної ради, яке вона ухвалила 2 липня. Підставою стали зафіксовані моніторингом порушення визначеної програмної концепції і недотримання правил рекламної діяльності і спонсорства.
Моніторинг мовника було проведено 13 червня. Ним було зафіксовано, що ліцензіат зменшив частку програм власного виробництва і мінімальну частку національного аудіовізуального продукту. Водночас в ефірі телеканалу істотно зросла частка аудіовізуальної продукції іноземного виробництва. Передбачені програмною концепцією освітні, розважальні і дитячі передачі взагалі не транслювалися. Таким чином, компанія змінила формат мовлення: за ліцензією він – розважально-просвітницький із фільмопоказом, фактично – інформаційний із фільмопоказом.
Усе це свідчить про ознаки порушення ТОВ «АРС Магна Продакшн» вимог частини сьомої статті 27, частини восьмої статті 28 і пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
Крім того, за даними моніторингу, в ефірі «8 КАНАЛу» цього дня транслювалися передачі телемагазину загальною тривалістю 4 години 33 секунди на добу. Законом України «Про рекламу» встановлено спеціальні правила щодо трансляції телепродажу на неспеціалізованих каналах. Зокрема, передбачено (частина сьома статті 51 цього Закону), що він має розповсюджуватися у вигляді окремої програми та/або передачі (телемагазину) з безперервною мінімальною тривалістю 15 хвилин. Максимальна кількість таких програм та/або передач (телемагазинів) протягом астрономічної доби не може перевищувати восьми, а загальна тривалість їх трансляції не повинна перевищувати трьох годин на добу.
Щодо виявлених ознак порушень чинного законодавства Національна рада проведе позапланову виїзну перевірку ТОВ «АРС Магна Продакшн».