Представники Національної ради взяли участь у вебінарі Європейської платформи регуляторних органів

29.05.2020

Валентин Коваль, перший заступник голови Національної ради, й Ірина Моцар, керівник відділу міжнародного співробітництва та євроінтеграції, взяли участь у вебінарі Європейської платформи регуляторних органів (ЕPRA), присвяченому ключовим трендам медіаіндустрії в період пандемії, викликаної COVID-19.

Зважаючи на глобальну кризу, спричинену пандемією COVID-19, 51-е засідання EPRA, заплановане до проведення 13 – 15 травня 2020 року в місті Антверпені (Бельгія), було скасовано. Виконавче правління Платформи ухвалило рішення щодо альтернативної адаптації змісту та формату засідання. Вебінар, присвячений ключовим трендам медіаіндустрії в період пандемії COVID-19, став першим із низки заходів, запланованих виконавчими структурами EPRA в рамках альтернативного форматування традиційного засідання Мережі.

Метою заходу стало підвищення рівня поінформованості членів ЕPRA щодо  викликів, які постали перед медіаіндустрією в період пандемії, а також залучення якомога більшої кількості зацікавлених сторін до обговорення поточних проблем і зосередження уваги на найбільш успішних практиках подолання кризової ситуації у медіасередовищі. 

Джіллес Фонтейн, керівник Департаменту з питань дослідження ринку Європейської аудіовізуальної обсерваторії, представив до уваги учасників вебінару інформацію про поточні аспекти фінансування аудіовізуального сектору, зростання впливу онлайн-платформ, домінуванням американських потужних медіагруп тощо. Пан Фонтейн на прикладі онлайн-платформи YouTube проілюстрував у дії нову бізнес-модель сучасних медіа. Так, YouTube, запущений у 2005 році, вже у наступному був придбаний Google за 1,65 мільярда доларів США і нині є глобальною платформою для обміну відео та другою за величиною пошуковою системою. Прибуток від реклами YouTube 2019 року становив 15 мільярдів доларів США, при цьому вартість усієї компанії аналітики оцінюють у  розмірі до 300 мільярдів доларів США. Через YouTube щохвилини завантажують понад 400 годин контенту, який доступний 76-ма мовами. Увагу учасників вебінару також було сфокусовано на фінансових потоках, які існують в європейському аудіовізуальному секторі.

Ще один тренд періоду пандемії – привернення уваги користувачів до традиційних медіа в пошуках більш об’єктивної, достовірної та належної інформації порівняно з цифровими джерелами інформації (електронні медіа, соціальні мережі тощо).

15 американських медіагруп, серед яких «Disney», «Discovery» та інші, стали потужними гравцями в медіаіндустрії та рушійною силою інтернаціонального європейського аудіовізуального сектору.

Також пан Фонтейн відзначив зростання попиту на послуги відео на замовлення. Так, платформа Netflix відзначила рекордне зростання кількості передплатників (16 млн осіб), а чистий прибуток зріс на 709 мільйонів доларів за І квартал 2020 року (+23% порівняно з І кварталом 2019 року). Водночас очікується, що прибуток від комерційної рекламної діяльності Facebook і Google знизиться приблизно на 20% (відповідно 54  та 33 млрд дол. США).

Флоренс Хартманн, провідний медіааналітик відділу досліджень ринку Європейської мовної спілки, поділилася власними поглядами на розвиток і перспективи суспільного мовлення. Період карантинних та обмежувальних заходів став справжнім викликом для суспільного мовлення, і більшість країн впоралися із цим завданням бездоганно. Шукаючи нові й незалежні джерела інформації, користувачі дедалі частіше звертаються до послуг суспільного мовлення. Це підтвердило дослідження, яке Європейська мовна спілка провела на основі даних, отриманих від європейських суспільних мовників. Їх контент не тільки користується довірою у користувачів, а й охоплює майже всі групи (осіб похилого віку, національні меншини, дітей, молодь, жінок тощо) та представлений різноманітними жанрами (розважальний, інформаційно-аналітичний, документальний, освітній тощо).

Більш деталізовану інформацію можна побачити на слайдах: