Правила ЄС щодо цифрового радіо у центрі уваги на автошоу в Брюсселі

18.01.2019

18 січня 2019, Брюссель, Бельгія: Цього вечора політики, мовники й автовиробники збираються на автошоу в Брюсселі, щоб підвищити обізнаність про нові правила ЄС, які вимагають протягом двох років оснастити всі нові радіоприймачі для авто технологією прийому цифрового наземного радіо.

Європейський кодекс електронних комунікацій (EECC) набув чинності 20 грудня 2018 року. Держави-члени ЄС мають два роки з часу набуття ним чинності для перенесення норм кодексу до національного законодавства.

EECC вказує, що «будь-який автомобільний радіоприймач, інтегрований у новий транспортний засіб, доступний для продажу або прокату в ЄС, повинен бути оснащений приймачем, здатним приймати і відтворювати радіопослуги, надані через цифрове наземне радіомовлення». Таке рішення спричинене загальноєвропейською тенденцією із віддалення галузі від попередньо панівного FM-стандарту і сприяння цифровому радіо.

Перед початком Брюссельського автошоу президент «WorldDAB» Патрік Хеннон заявив: «Через два роки всі нові авторадіоприймачі в ЄС зможуть приймати цифрове наземне радіо. Ця вимога поширюється на такі країни з усталеними ринками DAB+, як Німеччина, Італія, Бельгія та Нідерланди, а також на ті, що перебувають на більш ранній стадії розвитку, – Польща, Швеція і Чеська Республіка. Автомобілісти по всій Європі зможуть скористатися перевагами цифрового наземного радіо – більшим вибором, чіткішим аудіозвучанням та розширенішими послугами передачі даних. У надзвичайних ситуаціях, коли мобільні мережі, швидше за все, перевантажені, автомобілісти зможуть отримати надійну інформацію з безпеки та захисту».

«Ми дуже раді і пишаємося тим, що проводили активну кампанію на підтримку цих змін», – сказав генеральний директор Європейської мовної спілки (EBU) Ноель Курран. – «Спроможність усіх радіоприймачів у легкових автомобілях приймати цифрове наземне радіо відкриває нові можливості для телерадіомовників із розвитку все більш інноваційних послуг, а аудиторіям дає змогу користуватися збагаченою та якісною пропозицією, коли вони за кермом».

«Це позитивний крок для автомобільної галузі, який сприятиме еволюції радіомовлення, що  сьогодні є найпоширенішею функцією розваг у автомобілі. Ми цінуємо переваги для клієнта, які пропонує цифрове радіо, наприклад чіткий звук, більша кількість станцій і можливість перегляду обкладинок альбомів», – сказав Мартін Кох, керівник напряму розвитку мультимедіа в «Audi AG». – «Упродовж багатьох років «Audi» пропонувала цифрове радіо в усіх моделях авто, і ми постійно працюємо над подальшим розвитком радіодосвіду. У новітніх моделях «Audi» з технологією MMI touch ми представили гібридне радіо, що безперешкодно перемикається на онлайн-радіо, коли ви виїжджаєте із зони прийому вашої радіостанції. Для нас цифрове радіо DAB+ і гібридне радіо – це ідеальне рішення для чудового радіопрослуховування, де б ви не були».

У Європі найбільш поширеним форматом цифрового наземного радіо є DAB/DAB+. Покриття DAB+ стрімко розширюється, а послуги в ефірі на більшості європейських ринків зростають на всьому континенті. Особлива увага приділяється розширенню й покращенню охоплення основних автомобільних маршрутів.

Подібні тенденції в галузі цифрового радіозв’язку спостерігаються і на інших ринках, що не входять до ЄС – зокрема в Норвегії, де національні FM-послуги були відключені у 2017 році, а також у Швейцарії, яка планує завершити цифровий перехід між 2020 і 2024 роками. На вказаних ринках 98% і 85% нових автомобілів відповідно вже зараз виробляються з технологією прийому DAB+ у стандартній комплектації.

У Великій Британії 91% нових автомобілів уже мають стандарт DAB, що означає, що цей ринок наближається до вимог EECC. Італія запровадила законодавство для того, щоб усі нові автомобілі були оснащені цифровим радіоприймачем до 2020 року, і, таким чином, відповідали вимогам EECC до необхідної визначеної законом дати. Франція також щойно увела в дію закон про приймачі, що вимагає, аби всі нові радіоприймачі для автівок, які будуть випущені на ринок через 18 місяців, були оснащені технологією DAB+ радіо.

Крім уваги до автомобільної галузі, EECC також надає країнам-членам ЄС можливість запровадити заходи, які вимагають, щоб радіоприймачі споживачів могли приймати цифрові передачі в автомобілі. Італія є першою країною, яка ввела таке правило для радіоприймачів споживачів, поряд із запровадженням закону у Франції (у грудні минулого року), що вимагає від усіх нових споживчих радіоприймачів, розміщених для продажу через 12 місяців, мати можливості прийому цифрового наземного сигналу формату DAB+. Інші ринки, включно з Німеччиною, Великою Британією і Нідерландами, наразі розглядають можливість запровадження подібних законів.

Про «WorldDAB»

«WorldDAB» – це глобальна галузева асоціація, відповідальна за визначення та просування цифрового радіо формату DAB. Об’єднуючи професіоналів радіопромисловості, «WorldDAB» пропонує знання й досвід, що допомагають країнам успішно прийняти і впровадити цифрове радіомовлення.

Понад 1250 наших експертів із більш ніж 100 організацій-членів охоплюють 30 країн по всьому світу і включають громадських і комерційних мовників, регуляторів, мережевих провайдерів і виробників приймачів, чіпів, професійного обладнання та автомобілів.