3 грудня на засіданні Робочої групи зі створення правил захисту дітей у медіа, що діє при Національній раді, було обговорено проєкт Рекомендацій щодо гендерно чутливого підходу в медіа для дитячої аудиторії. Документ покликаний допомогти медійникам розрізняти стереотипи і дотримуватися принципів рівності в контенті для дітей.
«Зараз ніхто не ставить під сумнів, що медіа відіграє дуже велику роль у формуванні гендерної рівності в суспільстві. Ми знаємо, що є багато забобон, стереотипів, заборон – і ми це все запозичуємо з раннього віку і потім вже несемо цей тягар у наше доросле життя. І ці, скажімо так, «засвоєні істини» дуже часто можуть нас обмежувати і навіть завдавати страждань. Тому ця робота дуже для нас важлива», – зауважила членкиня, відповідальна секретарка Національної ради і очільниця робочої групи Олена Ніцко.
Ця тема розглядається в рамках Політики гендерної рівності в медійному контенті. Проєкт Рекомендацій напрацьований головою ГО «Жінки в медіа» Лізою Кузьменко, яка долучилася до діяльності робочої групи.
Під час засідання учасники робочої групи обговорили запропонований документ і пропозиції, висловлені до нього представниками медіа, щодо термінології та формулювання окремих пунктів.
Оксана Остапко, заступниця директора з правових питань «StarLightMedia», поділилася, що до аналізу проєкту Рекомендацій їхня медіагрупа залучила працівників, які створюють контент. Це зроблено для того, аби якнайкраще зрозуміти, як положення акта будуть реалізовані на практиці і зможуть бути втілені.
«Для нас важливо дотримуватися Рекомендацій, тому ми залучили практиків, щоб розуміти, що зможемо виконувати те, що підписуємо», – сказала вона.
Проєкт Рекомендацій буде доопрацьований з урахуванням зауважень упродовж тижня. Далі вони будуть запропоновані для використання в роботі медіа.
Олена Ніцко також наголосила, що надалі перед Національною радою стоїть завдання доповнити Методологію гендерного моніторингу, якою послуговується медіарегулятор, з урахуванням розроблених Рекомендацій.