ПРОЕКТ ЗАКОНУ ПЕРЕДБАЧАЄ СТВОРЕННЯ ЧІТКОЇ ПРОЦЕДУРИ ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ ШТРАФНИХ САНКЦІЙ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЮ РАДОЮ. РОЗМІРИ ШТРАФІВ СТАНОВЛЯТЬ 5%, 10% І 25% РОЗМІРУ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ЗБОРУ.
8 вересня Верховна Рада в першому читанні прийняла за основу законопроект № 4815 «Про внесення змін до Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (щодо удосконалення процедури застосування санкцій Національною радою)». За це проголосували 250 народних депутатів.
Проект закону передбачає створення чіткої процедури визначення розміру штрафних санкцій та їх застосування Національною радою. Розміри штрафів становлять 5%, 10% і 25% розміру ліцензійного збору.
Максимальний розмір – 25% від ліцензійного збору – застосовується за такі порушення:
Для телерадіоорганізацій:
-заклики до насильницької зміни конституційного ладу України;
-заклики до розв’язування війни, агресивних дій або їх пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті та/або приниження національної честі та гідності;
-пропаганду винятковості, зверхності або неповноцінності осіб за ознаками їх релігійних переконань, ідеології, належності до тієї чи іншої нації або раси, фізичного або майнового стану, соціального походження.
Для провайдерів програмної послуги:
– за ретрансляцію програм та передач, що не включені до переліку програм, що ретранслюються за рішенням Національної ради.
Рішення про стягнення штрафу максимального розміруухвалюється Національною радою, незалежно від того, чи застосовувалася до порушника санкція у вигляді попередження.
Відповідно до законопроекту, мінімальний розмір штрафу – 5% від ліцензійного збору – призначається за порушення умов ліцензії (визначених ліцензією та додатками до неї) та/або ліцензійних умов.
Докладніше із законопроектом можна ознайомитися за посиланням.
Ініціаторами цього законопроекту виступили народні депутати Григорій Шверк, Владислав Севрюков, Андрій Артеменко, Артем Ільюк, Олександр Опанасенко, Євген Рибчинський, Андрій Тетерук, зареєструвавши проект документа 15 червня 2016 року.
6 липня Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики підтримав цей законопроект і рекомендував Верховній Раді ухвалити його за основу в першому читанні.