Оновлення рекламного законодавства: що передбачає закон

26.07.2023

Запровадити в українське законодавство європейські стандарти покликаний Закон № 3136-IX, що вносить зміни до законодавства про рекламу. Однак він передбачає новели і в інших суміжних сферах, зокрема у законодавстві про медіа. Вони вже набули чинності, а тому мають бути враховані і виконуватися усіма суб’єктами.

Про те, що передбачає Закон № 3136-IX «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу», які вимоги для ліцензіатів, реєстрантів і провайдерів він передбачає, які заборони встановлює, розповідаємо в інфографіці.

Закон оновлює правила щодо соціальної реклами, запроваджує її регулювання в інтернеті і дещо збільшує її допустиму частку на телебаченні і радіо – до 20%.

Змінами, що внесені до закону України «Про медіа», уточнено перелік осіб, які можуть бути засновниками різних суб’єктів у сфері медіа. Певні зміни будуть відображені і в заявах про реєстрацію суб’єктів.

Медіа, які раніше отримали в Національній раді ліцензії, а тепер відповідно до Закону «Про медіа» є реєстрантами, повинні зареєструватися упродовж року з дня набуття чинності медійним Законом. Їхні ліцензії втратять чинність після реєстрації або коли спливе зазначений рік – 31березня 2024 року.

Ліцензіатів зобов’язано подавати документи, що підтверджують зміни певних технічних характеристик, а провайдерів – на запит регулятора надавати структуру власності іноземного лінійного медіа чи будь-які документи, що дозволяють визначити, чи є підстави для відмови в реєстрації такого медіа.

Розширено частину другу статті 36 Закону «Про медіа», що визначає заборонений для поширення в Україні в медіа і на цифрових платформах контент. Ця норма і санкції за її недотримання почнуть діяти з 1 червня 2024 року.

Дозволи на тимчасове мовлення видаватимуться лише на територіях з особливим режимом мовлення і на територіях, де введено воєнний чи надзвичайний стан.

Продовжено до п’яти місяців термін, упродовж якого Національна рада розробляє власні нормативно-правові акти на виконання Закону України «Про медіа» – до 31 серпня.

Законодавство забороняє мати однакові логотип або позивні для лінійних медіа, що поширюються на одній території в тій самій формі (телемовлення або радіомовлення).

Нові правила виписані для медіа Міністерства оборони.

Повністю інфографіку дивіться тут: