Як проходить процес реєстрації онлайн-медіа, скільки заявників уже отримали статус онлайн-медіа, можливості й виклики для зареєстрованих і незареєстрованих онлайн-медіа – про це розповіла в етері інформаційного проєкту «Суспільне.Студія» на телеканалі «Суспільне. Новини» голова Національної ради Ольга Герасим’юк.
Очільниця медіарегулятора поінформувала аудиторію про правове регулювання онлайн-медіа. Зокрема, наголосила на тому, що:
- відповідно до медійного законодавства уже зареєстровано 315 онлайн-медіа, серед яких – 245 – вебсайтів; 17 – сторінок у мережі Facebook; 14 – telegram-каналів; 22 – youtube-канали; 9 – сторінок в Instagram; 4 – у мережі ТіkТоk; по 1 каналу у Viber і Whatsapp; 2 – сторінки у соціальній мережі Х;
- реєстрація онлайн-медіа є добровільною;
- процес реєстрації онлайн-ресурсів доступний як для фізичних, так і юридичних осіб;
- традиційні медіа, розуміючи технічний поступ, уже не перший рік також опановують новітні технології. Вони не замкнулися на традиційному процесі, але розширюються, у тому числі на інтернет. Пропонують нові форми продукування і споживання контенту, видозмінюються, чим стають зручнішими для більш мобільних громадян;
- закон України «Про медіа» передбачає низку підстав для відмови в реєстрації;
- Національна рада зважає на інформацію про онлайн-медіа, які подаються на реєстрацію, знайомиться з їхнім контентом, перевіряє дані;
- регулятор дивиться на коректність усіх даних і спілкується із суб’єктами, якщо має зауваження до інформації, яка висвітлюється на сайті, або реклами, що поширюється;
- будь-яка фізична або юридична особа може звернутися до Національної ради зі скаргою, якщо вона буде вбачати якісь порушення в зареєстрованих або незареєстрованих онлайн-медіа;
- Національна рада завжди реагує на звернення громадян щодо виявлених порушень у діяльності медіа;
- регулятор застосовує заходи реагування як до зареєстрованих, так і до незареєстрованих онлайн-медіа. Якщо суб’єкт не прийшов на реєстрацію, це не означає, що до нього не буде застосовано заходи реагування у разі виявлення порушень;
- питання регулювання в Україні цифрових платформ медіарегулятор порушує давно. Через телеграм поширюється найбільше російської пропаганди. Потрібно внести цей ресурс до переліку регульованих платформ.
Докладніше розмову на цю тему можна подивитися та послухати тут: