Ольга Герасим’юк бере участь в обговоренні з одеськими журналістами дотримання гендерної рівності в медіа

14.05.2018

14 травня в Одесі розпочала роботу  конференція «Гендерна рівність у медіа та рекламі: регіональні аспекти та європейський досвід», ініційована парламентським підкомітетом з питань гендерної рівності та недискримінації  спільно з проектом «Свобода медіа в Україні», що впроваджується в межах Спільної програми Ради Європи та Європейського Союзу «Партнерство заради належного врядування», та ГО «Ліга захисту прав жінок «Гармонія Рівних». Національну раду на заході представляє перша заступниця голови Ольга Герасим’юк.

З вітальними словами виступили Мортен Енбергголова Офісу Ради Європи в Україні, Дмитро Золотухін, заступник Міністра інформаційної політики, Ірина Суслова,  народна депутатка України, голова підкомітету з питань гендерної рівності і недискримінації Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, Катя Тіілікайнен, радниця з гендерних питань Офісу Ради Європи в Україні, Світлана Шаталовазаступниця голови Одеської обласної державної адміністрації і Ольга Герасим’юк.

Наголошувалося на важливості усвідомлення  журналістами, всією медіа-індустрією відповідальності за поширення старих, міцно закорінених як у свідомості людей, так і більшості медіа, стереотипів щодо ролі чоловіків і жінок.

Європейські інституції створили ґрунтовну законодавчу базу, що регулює питання гендерної рівності і недискримінації.  В Україні також ухвалено низку окремих законів і підзаконних актів із цих питань, нещодавно розпочала діяльність  окрема структура – Офіс Урядового уповноваженого з питань гендерної політики.  Однак лише законодавчими методами не можливо змінити  сприйняття суспільством принципів гендерної рівності, які загальновизнані в демократичних державах. Суспільство треба навчати, залучаючи до цього якомога більше людей.  Важлива роль з утвердження ідей гендерної рівності  і недискримінації в усіх суспільних сферах країни належить до завдань медіа-грамотності, що започаткована в освітніх закладах, свою  соціальну відповідальність  повинні чітко усвідомлювати і ЗМІ.

Немає абсолютної рівності, але є рівність можливостей для чоловіків і жінок, і про це необхідно постійно говорити і на радіо, і з екранів телевізорів, і на шпальтах газет і часописів. Не лише загальнонаціональні ЗМІ мають відповідати європейським стандартам. В цю дискусію мають включатися й місцеві журналісти,  адже їм швидше повірять, бо вони ближчі до людей, і від позиції  місцевих ЗМІ багато в чому залежать настрої і формування поглядів значної аудиторії.

Національна рада активно долучилася до цієї, зокрема і просвітницької роботи.  Завдяки спільним діям з іншими державними органами та профільними організаціями започатковано активну протидію проявам гендерної дискримінації і сексизму в рекламі, також напрацьовуються певні правила етичного кодексу мовників. 

Мета цієї конференції – ознайомити місцевих і регіональних журналістів зі станом справ щодо  дотримання гендерної рівності у вітчизняному медіа-просторі, адже дані досліджень, які проводилися в Україні, свідчать про критичну ситуацію, особливо якщо їх порівнювати з подібними дослідженнями, які проводяться в європейських країнах.

Під час виступів прозвучало, наприклад, що Одеса на останньому місці по гендерному балансу в медіа-просторі. І що лише єдиний «7 канал» має спеціальну програму – «Сильный пол». Тому  під час цієї дискусії є про що говорити і про що думати.

Під час першої сесії учасники конференції  обговорювали  гендерну рівність у рекламі та медіа, було проаналізовано стандарти Ради Європи і національне законодавство. Друга сесія присвячувалася питанням взаємодії медіа, держави і громадянського суспільства задля протидії гендерним стереотипам та сексизму.

 Згодом Ольга Герасим’юк модеруватиме для одеських журналістів воркшоп  «Гендерна чутливість», під час якого йтиметься  і про конкретні приклади недотримання медіа гендерного балансу, і випадки впливу  Національної ради на телерадіоорганізації, які поширювали окремі сюжети  чи сексистську рекламу в ефірі.

Координаторка проектів ГО «Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних» Юлія Макарова поспілкується з учасниками про сексизм і стереотипи у рекламі,  як їх виявити і  як протидіяти.


Перейти до вмісту