Національна рада має намір внести питання кодування сигналу українських телеканалів на супутнику до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору України, повідомив під час конференції «TIM 2017: Telecom, IT, Media» відповідальний секретар Національної ради Олександр Ільяшенко.
Коментуючи наміри медіагруп закодувати сигнали своїх телеканалів на супутнику, Олександр Ільяшенко зауважив, що Національна рада в цьому питанні стоїть перед достатньо важким завданням. «Ми повинні і індустрію підтримати, і в першу чергу відстояти права держави», – сказав він. Регулятор має зважати на наявну ситуацію з анексією Криму, війною на Донбасі, інформаційною агресією на півночі. «Напевно, багато хто з вас вже встигли прочитати пост мого колеги Сергія Костинського про те, що на сьогодні супутникові канали є мало не єдиним джерелом отримання інформації від мовників у Криму, на Донбасі в зоні бойових дій. Так історично склалося тому, що аналог мовить в основному з Донецька, Луганська, відповідно прийом іде в основному цифрових каналів. Як в такій ситуації закодуватися, тим самим залишивши без інформації Донбас і Крим – питання», – висловився Олександр Ільяшенко.
Інший важливий аспект – як цьому може протистояти Національна рада, оскільки сьогодні законних важелів у неї немає. Регулятор не може зобов’язати як кодуватися, так і зобов’язати супутникові канали мовити у відкритому доступі. Однак Національна рада, за словами Олександра Ільяшенка, розгляне внесення до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору України питання кодування каналів на супутнику. «Таким чином, у нас з’явиться документ, на який ми зможемо опиратися при ухваленні тих чи інших рішень», – сказав він, оскільки після погодження в Мін’юсті документ набуває сили закону.
Приблизно в середині листопада План розвитку буде винесено на громадське обговорення, і буде час, щоб його розглянути і надати пропозиції і зауваження.
Загалом завдання регуляторного органу, за словами відповідального секретаря Національної ради, створювати на ринку умови для того, щоб канали могли і розвиватися, і заробляти. «Канали без грошей нікому не потрібні на ринку, не потрібні глядачам, тому що якщо ми створимо умови, при яких канали не зможуть заробляти, то про який якісний контент можна говорити? Відповідно про яку конкуренцію з високобюджетними російськими каналами йдеться, адже протистояти російськими каналами, які транслюватимуться у відкритому доступі, буде неймовірно важко», – сказав він.