Олег Черниш: Ми максимально стараємося, щоби Національна рада стала сервісом для учасників ринку

04.10.2023

Про проблеми, з якими стикається медіарегулятор, його співпрацю з індустрією і державними інституціями, стан медіагалузі та перспективи його покращення спілкувався заступник голови Національної ради Олег Черниш 4 жовтня з учасниками форуму Kyiv Media Week.

Ухвалення Закону України «Про медіа», безумовно, змінило роботу Національної ради, поставило перед нею нові завдання. Значно збільшилася кількість суб’єктів, з якими працює медіарегулятор, довелося змінювати певні підходи. Відкритим залишається питання недофінансування Національної ради, зауважив Олег Черниш. Адже кошти не виділені навіть на те, що передбачено Законом, – електронний кабінет для суб’єктів у сфері медіа. Він повідомив, що наразі завдяки співпраці з Мінцифри вдалося знайти гроші на перший етап його впровадження, і є надія, що він запрацює і спростить роботу і регулятору, і суб’єктам.

Олег Черниш зауважив, що регулятор завжди намагався прислухатися до потреб ринку, комунікувати з медійниками. «Ми максимально стараємося, щоби Національна рада стала сервісом для учасників ринку, а не цербером.Я думаю, що нам це вдається, будемо і далі працювати у цьому напрямі», – висловився він.

Подальша взаємодія Національної ради та учасників ринку розвиватиметься зі створенням органів спільного регулювання, вважає заступник голови медіарегулятора. «Я вважаю, що це дуже нормальна співпраця ринку, держави, і враховуючи інтереси глядачів. Це дозволить подальший розвиток галузі». Сьогодні вже отримані перші заяви від суб’єктів у сфері медіа, і чимало представників індустрії мають бажання брати участь у таких органах.

Стосовно цифрових платформ Олег Черниш нагадав, що процес реєстрації українських провайдерів, а також аудіовізуальних медіа на замовлення вже розпочався. Реєстрацію отримали вже Київстар ТБ, Мегого, Омега тощо. Міжнародні платформи, такі як Netflix, не потрапляють під регулювання Національної ради. Однак в її діяльності вже помітні зміни – багато продукції транслюється українською мовою. На думку Олега Черниша, компанія сама іде назустріч, «максимально дотримуючись українського законодавства і враховуючи ті тенденції, які в нас зараз є, щоб, мабуть, наше регулювання не зачепило їх потім».

Значно більше, ніж на великі медіагрупи, війна вплинула на регіональних і місцевих мовників. Це був для багатьох дуже складний період, який приводив до закриття місцевих і регіональних компаній. Зараз, поділився Олег Черниш, спостерігається відродження телекомпаній у Чернігівській, Сумській, Харківській областях, вони поступово відновлюють мовлення. Регулятор має надію, що певні кошти, на які претендують великі гравці ринку, дістануться також і маленьким компаніям. Зокрема, одним зі способів підтримки місцевих і регіональних медіа могла би стати їх участь у пітчингах.

Заступник голови Національної ради поділився приємними висновками, які він зробив для себе з виступів учасників форуму Kyiv Media Week. Він побачив в основних гравців ринку – і в медіа, і виробників, – віру в майбутнє, у те, що їхня робота потрібна. Він подякував усім за їхню надзвичайно важливу працю, особливо тим, хто працює на захист інформаційної безпеки держави.