Національна рада останнім часом спостерігає хвилю інформаційних повідомлень про вчинені самогубства. Здебільшого медіа, повідомляючи про такі випадки, наводять інформацію, що може нашкодити іншим, особливо дітям. Медіарегулятор нагадує, що при підготовці повідомлень про такі факти необхідно керуватися Актом № 2 «Висвітлення ЗМІ теми суїциду», який був розроблений спільно з психологами і медіаекспертами та підписаний найбільшими медіагрупами.
До порушень правил висвітлення випадків самогубств, на жаль, вдаються як традиційні медіа – телебачення і радіо, так і особливо онлайн-медіа. В інформаційних повідомленнях наводиться деталізована інформація, називається і показується місце, де було вчинено самогубство, описуються романтичні стосунки, розкривається інформація, що дозволяє ідентифікацію широкою громадськістю неповнолітньої особи тощо.
Національна рада помічає ці прикрі випадки, коли медіа не керуються ні журналістською етикою, ні саморегулівним документом, який покликаний запобігти розповсюдженню небажаної інформації, щоб не завдати шкоди іншим людям, не провокувати наслідування таких вчинків дітьми і підлітками.
Оскільки до сфери регулювання Національної ради не так давно потрапили друковані та онлайн-медіа, регулятор звертає увагу усіх суб’єктів у сфері медіа на ухвалений понад 6 років тому Акт № 2 «Висвітлення ЗМІ теми суїциду». Відповідальні медіа повинні ознайомитися з Актом № 2 у своїх редакціях та ньюзрумах, обговорити ці питання, вивчити рекомендації психологів, що є у відкритих джерелах, і дотримуватися визначених самими медіа правил. Це в інтересах як окремих осіб, що переживають складні ситуації через трагічну втрату рідних чи близьких, так і всього суспільства.
Не вводити читачів в оману і не сприяти поширенню фейкової інформації у новинах звернулося до медійників і Головне управління Національної поліції у місті Києві. Там наголосили, що «публікації, які не відповідають дійсності, не лише компрометують ресурси, на яких розміщені, але і викликають панічні настрої у громадян».
Тож Національна рада закликає медіа виважено ставитися до поширення інформації про суїциди, перевіряти першоджерела, не транслювати неправдивих новин і бути вкрай відповідальними за матеріал, який вони розповсюджують.