Національна рада: наші новини з регіонів

01.11.2024

Дезінформація та маніпуляції – чи вміють медійники розрізняти російські вкиди в український інформаційний простір? Оптимізувати витрати і зберегти можливості для розвитку – шлях, який обрав колектив «12 каналу» з Волині. Правила інформаційної гігієни – чи добре знають їх державні службовці Івано-Франківщини? Як медійники Хмельниччини оцінюють свої знання з медіаграмотності? Розповідаємо про події, що відбулися цього тижня в регіонах за участі представників Національної ради в областях.

Вінницька область

Представник медіарегулятора в регіоні Вадим Мазурик провів онлайн-нараду з керівниками низки друкованих медіа Вінниччини. У заході взяли участь редактори таких видань:

  • Олена Скорупа («Ямпільські вісті»);
  • Василь Бабій («Прапор перемоги»);
  • Ірина Міщенкова та Алла Зашейко («Наше місто»);
  • Ольга Собко («Липовецькі вісті»);
  • Алла і Володимир Плахотнюки («Трибуна праці»).

Під час наради розглянули відносини медіа та Укрпошти, оприлюднення вихідних даних відповідно до Закону України «Про медіа». Також зосередилися на можливості для медійників пройти тест регулятора на медіаграмотність.

Волинська область

Представниця Національної ради у Волинській області Лілія Бойко відвідала колектив «12 каналу» (ТОВ «Слово Волині») у новому офісі компанії, принагідно обговорили робочі питання.

Останнім часом на телеканалі відбулися важливі зміни, продиктовані складною ситуацією в країні. Зараз кожен ресурс має велике значення для забезпечення подальшого функціонування медіа. Робота в новому офісі дасть змогу оптимізувати витрати і зберегти основні можливості для подальшої діяльності каналу.  

Під час робочої зустрічі говорили про:

  • фінансування;
  • шляхи залучення додаткових ресурсів;
  • розширення програми мовлення;
  • впровадження нових стандартів роботи.

Івано-Франківська область

Онлайн-лекцію на тему «Протидія дезінформації та поширенню фейкових новин у медіапросторі» провів для державних службовців представник Національної ради у Івано-Франківській області Ігор Маслов. Її організували на базі Івано-Франківського регіонального центру підвищення кваліфікації до Всесвітнього тижня медійної та інформаційної грамотності у рамках програми «Протидія інформаційній та гібридній агресії як невід’ємна складова системи забезпечення національної безпеки України».

Під час лекції він розповів про:

  • медіаграмотність;
  • базові поняття інформаційної безпеки;
  • правила інформаційної гігієни;
  • вибір джерел інформації;
  • види і технології маніпуляцій в онлайн-медіа, на телебаченні, радіо та в соціальних мережах;
  • використання діпфейків у ворожій пропаганді.

Лекція мала як теоретичну, так і практичну частини. Також Ігор Маслов ознайомив учасників програми з основними положеннями Закону України «Про медіа».

Рівненська область

Медійники Рівненщини цього тижня зібралися на зустріч із членом Національної ради Максимом Онопрієнком і керівницею управління контролю, аналізу та стратегічного розвитку Маріною Ткачук. Обговорювали питання, що найбільше хвилюють місцеві медіа, а особливо цікавилися можливим розвитком.

Серед тем, що підіймалися:

  • прорахунок нових теле- і радіочастот;
  • освіта для кадрів – практики, медіашколи;
  • грантові програми для підтримки регіональних медіа.

Також розглядали специфіку розміщення реклами в друкованих та онлайн-медіа.

Фото: Василь Сосюк

Під час тренінгу журналісти і редактори ще раз перевірили свої знання журналістських стандартів та розбирали практичні кейси проявів дезінформацій і маніпуляції. Навчання пройшло цікаво та жваво, а медіатренерки – Тетяна Строй і Олена Самойленко – відзначили хорошу обізнаність місцевих медійників з обговорюваних питань. Учасники висловилися за те, щоби подібні заходи відбувалися частіше. 

Хмельницька область

«Чи медіаграмотна Україна під тиском внутрішніх і зовнішніх фейків?». У цьому розбиралися у ток-шоу «Країна майбутнього» хмельницького телеканалу  «TV7+» – ТОВ «ТК «Проскурів». Програма була приурочена до Глобального тижня медіа- та інформаційної грамотності. Онлайн до дискусії долучилася представниця Національної ради в області Олена Гавінська.

Вона розповіла учасникам і глядачам про розроблений Національною радою спільно з громадськими експертами тест на медіаграмотність і застосування професійних стандартів для працівників медіа. Він не є перевіркою регулятора, а покликаний виявити питання, над якими медійникам потрібно більше працювати. Самі учасники програми, серед яких були журналісти й медіаекспертка, визнали, що і вони іноді потрапляють на гачок фейків та маніпуляцій.

Олена Гавінська повідомила, що за результатами тестування, яке є анонімним, будуть підготовлені рекомендації. Також проводитимуться заходи, спрямовані на підтримку медіа і підвищення рівня медіаграмотності, адже розвиток медіаграмотності суспільства через медіаграмотність медіакомпаній визначено однією зі стратегічних цілей медіарегулятора.

Черкаська область

29 жовтня представниця Національної ради на Черкащині Надія Горбаченко і головна спеціалістка секретаріату представника Галина Рижак зустрілися з колективом ТОВ «ТРК «Вікка». Основну увагу було зосереджено на роз’ясненні норм Закону України «Про рекламу», зокрема статті 51 (Телепродаж) і статті 13 (Рекламні ролики, телепродаж в аудіальних та аудіовізуальних медіа).

Наголошено, що:

  • телепродаж у лінійних аудіовізуальних медіа має бути відокремлений від інших програм на його початку і наприкінці;
  • забороняється телепродаж послуг із ворожіння та гадання, народної чи нетрадиційної медицини, а також товарів, пов’язаних з такими послугами;
  • у кожному проміжку часу між 6 та 18 год. і між 18 та 24 год. час для розміщення рекламних роликів і телепродажу не може перевищувати 20 відсотків тощо.

Чернігівська область

Представниця Національної ради у Чернігівській області Ірина Сенченко і головна спеціалістка секретаріату Наталія Пустовіт взяли участь у тренінгу «Як інформувати правильно?» для медійників Рівненщини, організованому Національною радою за участі фахівців Інституту Пилипа Орлика.

У рамках тренінгу організатори спільно з медіаспільнотою аналізували:

  • кейси найбільш поширених помилок у побудові новин;
  • методи виявлення, реагування та відсіювання дезінформації;
  • способи оперативної взаємодії з аудиторією.

Після тренінгу Ірина Сенченко поспілкувалася з медійниками телеканалів Рівненської області і розповіла колегам про досвід та виклики, з якими доводиться зіштовхуватися чернігівським медіа.

Як і для всієї галузі, загалом найголовніше і найцінніше – кадровий ресурс. Представниця регулятора зупинилася на позитивних прикладах діяльності чернігівських медіакомпаній під час війни. Так, у фазу активних бойових дій, які проходили на території Чернігівської області в лютому 2022 року, команда телеканалу «ITV media group» прихистила інші чернігівські медіа й надала технічну підтримку та обладнання, коли місто було в блокаді. А команда «Суспільне Чернігів» далі створює все більше документальних стрічок (із фіксацією воєнних злочинів), які набирають мільйонні перегляди. Команда «Новий Чернігів» створює нові проєкти і передачі попри щоденні виклики з фінансуванням. Було відзначено телеканал «Дитинець», «ТІМ ФМ», «Телеканал Прилуки». У рамках тренінгу були вручені почесні відзнаки, в тому числі й компанії «ITV media group».


Перейти до вмісту