Медіарегулятор визначив переможців двох конкурсів – про результати засідання Національної ради від 7 березня

07.03.2024

Регіональне і місцеве мовлення у цифрі на Волині і FM-радіопросторі 4-х областей України. Національна рада визначила переможців, які освоюватимуть нові частоти. Два онлайн-медіа отримали приписи через порушення законодавства у своїй діяльності. 92 друковані видання і 17 найменувань онлайн-медіа поповнили Реєстр суб’єктів у сфері медіа. Про рішення, ухвалені на засіданні Національної ради 7 березня, – далі.

Медіарегулятор визначив результати двох конкурсів на мовлення.

Перший – на місцеве і регіональне мовлення в багатоканальній електронній комунікаційній мережі МХ-5 у шести населених пунктах Волинської області. Оголошений рішенням Національної ради від 16.10.2023.

Телеканал «КОНКУРЕНТ» – ТОВ «Контент менеджмент груп» із м. Луцька мовитиме у Горохові, Ковелі, Луцьку (Підгайцях), Любешеві, Нововолинську, Шацьку.

Умови конкурсу передбачають, що обсяг національного продукту має становити не менше ніж 60 відсотків загального тижневого обсягу мовлення; у загальному обсязі тижневого мовлення не менше як 5 відсотків мають становити соціально важливі та інформаційні програми місцевої тематики.

Другий – на радіомовлення, який пропонував шість частот у 4-х областях України для розвитку місцевих і регіональних мереж. Оголошений рішенням Національної ради від 16.11.2023.

Переможцями конкурсу стали:

Івано-Франківська область:

  • Івано-Франківськ – 90,6 МГц і м. Надвірна – 90,3 МГц – ПП «Телекомпанія «РАІ» (позивні «РАІ»), м. Бурштин Івано-Франківської області;
  • м. Калуш – 98,9 МГц – ТОВ  Телерадіоорганізація студія «Дзвони» (позивні «Радіо дзвони 105,8 FM» (комбіноване)), м. Івано-Франківськ;

Львівська область:

  • Червоноград – 97,8 МГц – ТОВ «Смарт медіа ессетс» (позивні «Смарт радіо»), м. Червоноград Львівської області;

Полтавська область:

  • селище Опішня – 95,4 МГц – Редакція селищного радіомовлення «Голос Опішні» (позивні «Опішня FM»), селище Опішня Полтавської обл.;

Харківська область:

  • Харків – 97,1 МГц – ТОВ «Телерадіокомпанія «Матрікс+» (позивні – «NovaLine»), м. Харків.

Ці медіа повинні забезпечувати упродовж тижня не менше ніж 100 відсотків ведення програм державною мовою, у тому числі новинно-аналітичних блоків, розважальних програм. Також їм рекомендовано розміщувати інформаційні програми з місцевою тематикою.

Переможці обох конкурсів не можуть ретранслювати програми інших суб’єктів у сфері аудіовізуальних медіа.

Два приписи через недотримання закону «Про медіа» застосував регулятор до онлайн-медіа.

  • Громадська організація «Громадянський рух «Всі разом!», м. Київ, у публікації на своєму вебсайті порушила вимоги пункту 3 частини першої статті 36 Закону України «Про медіа» (не допускається поширення висловлювань, що підбурюють до дискримінації чи утисків стосовно окремих осіб чи груп осіб за ознакою етнічного чи соціального походження, громадянства, раси, релігії та вірувань, віку, статі, сексуальної орієнтації, ґендерної ідентичності, інвалідності або за іншими ознаками). Хоча це порушення належить до значних, відповідно до пункту 14 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Національна рада упродовж першого року дії Закону застосовує до онлайн-медіа припис.
  • ФОП Шапошник О. Л. з Києва порушив вимоги абзацу 2 частини другої статті 9 Закону України «Про рекламу» та пункту 5 частини другої статті 112 Закону «Про медіа» – розмістивши безпосередньо у тексті статті та після неї 4 постери комерційної реклами, які не були відокремлені від іншої інформації і не маркувалися словом «реклама». Таке порушення кваліфікується як незначне і передбачає припис як захід реагування.

Регулятор зобов’язав онлайн-медіа усунути порушення протягом 5 робочих днів із дня оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної ради та вжити заходів щодо недопущення таких порушень у майбутньому.

Низці компаній, серед яких одна із загальнонаціональним покриттям, одна – регіональним і чотири місцеві, Національна рада погодила тимчасовий відступ від умов їхніх ліцензій в частині оновлень програмної концепції. Це:

2 суб’єкти, що здійснюють лінійне телевізійне мовлення:

  • ТОВ «Дідживан» (логотип «УНІАН») із Києва;
  • Мистецько-інформаційний «РТВ – Центр «Вежа» у формі ТОВ (логотип «КСТ»), м. Конотоп Сумської області.

4 суб’єкти, що здійснюють лінійне радіомовлення:

  • ТОВ «Парбат» (позивні «Гуцульське радіо»), м. Київ;
  • ТОВ «Рекламно-інформаційне агентство «Бліц» (позивні «БЛІЦ-FM»), м. Біла Церква Київської області;
  • ТОВ «АБ-Радіо» (позивні «АБ-радіо»), м. Кропивницький;
  • ТОВ «Комунікаційне агентство «Сума технологій» (позивні «ПЕРЕЦЬ FM»), м. Харків.

Необхідність змін вони пояснюють фінансовими складнощами, виїздом частини фахівців, постійним падінням рекламного ринку через повномасштабне вторгнення рф, погіршенням матеріального стану, проходженням працівниками служби в ЗСУ, неможливістю залучати необхідну кількість персоналу для забезпечення виробництва певної кількості програм.

Дві київські радіокомпанії отримали дозволи на тимчасове мовлення на один рік.

  • «Best FM» (ТОВ «ТРВК «Комра») виходитиме на частоті 88,1 МГц у селищі Димері Вишгородського району Київської області;
  • «радіо Еммануїл» (ТОВ «ТРК «Еммануїл») далі працюватиме у Сумах на частоті 69,02 МГц зі збільшеною потужністю передавача.

Медіарегулятор вніс до Реєстру велику кількість – 72 – нових суб’єктів у сфері друкованих медіа. Зареєстровано 91 друковане видання – 58 газет, 28 журналів, 2 наукові збірники, 1 збірник, 1 бюлетень, 1 спільний українсько-румунський науковий журнал.

Територія розповсюдження зареєстрованих журналів, збірників, бюлетеня – Україна (18 видань — 55%), а також Україна та зарубіжжя (15 видань — 45%).

Найбільшу кількість – одночасно 12 всеукраїнських видань державною мовою (8 журналів, 4 газети) – внесло до Реєстру ТОВ «Видавничий дім «Високий замок» зі Львова.

Одразу 3 видання (2 журнали, 1 бюлетень) зареєстрував Інститут зоології ім. І. І. Шмальгаузена Національної академії наук України з Києва. Видання публікуються українською та англійською мовами і поширюються як у нашій державі, так і за її межами.

По 2 видання (усього 7 журналів, 1 науковий збірник) зареєстрували Буковинський державний медичний університет з Чернівців, Інститут захисту рослин Національної академії аграрних наук України з Києва, ГО «Всеукраїнська асоціація безперервної професійної освіти лікарів та фармацевтів» зі столиці, ТОВ «ДКС Центр», м. Київ. Мови публікації видань – українська та англійська, а у одного журналу – ще й румунська.

Серед зареєстрованих газет – 19 всеукраїнських, 22 обласні, 17 районних. Одразу 3 всеукраїнські газети зареєстрував Габер М. О. із Києва: 2 газети – україномовні, 1 публікується українською та англійською. По 2 газети українською та російською мовами внесли до Реєстру столичне ТОВ «Мега-прес груп» та Аввакумов О. В. також із Києва.

У Реєстрі суб’єктів у сфері медіа з’явилися 17 нових імен онлайн-медіа.

Серед реєстрантів – Youtube-канал, інформаційне агентство, мультимедійне онлайн-медіа, вебсайти і портали новин, інформаційне видання і журнали.

Одразу 3 вебсайти – «Кадровик.UA», «Охорона праці і пожежна безпека» і «HR Liga» – зареєструвало ТОВ «Медіа групп» із Києва. Також про свої вебсайти заявили:

  • громадська організація «Львівська група» – «NGL.media»;
  • Івано-Франківський національний медичний університет – «Науково-практичний журнал «Art of Medicine»;
  • ПП «Волинські новини» – «Волинські новини»;
  • ТОВ «Ай Ті Сістем Юкрейн» – «Електронна система ОК. Безпека».

Громадська організація «Незламні кияни» подала мультимедійне онлайн-медіа та Youtube-канал з однаковою назвою «Каштан news».

Отримало реєстрацію й інформаційне агентство «Волинська служба новин», внесене ТзОВ «Інформаційне агентство «Волинська служба новин».

Заявили про себе і 3 портали новин:

  • «the page» і «speka» – ТОВ «Діджітал економіка», м. Київ;
  • «TIME UKRAINE ISRAEL» – Нижня М. О., селище Козин Київської області.

Окрім того, серед нових заявників:

  • онлайн-журнал (збірник наукових праць) «Духовно-інтелектуальне виховання та навчання молоді в ХХІ столітті» Науково-дослідного виробничого підприємства «Інтелект-експрес-капітал»;
  • інформаційне видання «Всім.юа», ТОВ «Медіа-холдінг «Всім» із Хмельницького;
  • електронний журнал «Physical Rehabilitation and Recreational Health Technologies» Фізичної особи-підприємця Калмикової Ю. С. із Харкова;
  • журнал «Випадки і огляди баріатричної хірургії»/«Bariatric Surgery Cases and Reviews», ТОВ «ОМФ паблішинг» із Києва.

Суб’єктами у сфері медіа, що здійснюють мовлення без використання радіочастотного спектра (лінійне медіа) стали:

  • ТОВ «Телеканал СТБ» (логотип комбінований, текстовий «Супер Мама» обведений срібним колом та долонька). – Мовить цілодобово за технологією інтернет-мовлення (ОТТ), загальнонаціональне покриття;
  • місцевий мовник ПП – Телерадіоінформаційна агенція «Регіон-інформ Україна» (позивні «РІДНЕ») обрав аналогову проводову (УР-1) технологію. Працює 1 годину на добу – із 00.00 до 01.00.

Обидва суб’єкти поширюють контент загальної тематики.

Ще на 10 років регулятор продовжив строк дії ліцензій двом каналам АТ «НСТУ» – «ПЕРШИЙ» (мовлення в АРК, Донецькій, Луганській і Херсонській областях) та «СУСПІЛЬНЕ ДОНБАС» (мовлення в Донецькій, Луганській і Харківській областях), а також одній місцевій компанії – ПП Радіокомпанії «Карітас-Едегем» (позивні «НЕОрадіо») – мовлення у м. Червонограді Львівської області на частоті 100,5 МГц.

Національна рада також зафіксувала зміни у програмних концепціях і технічних характеристиках щодо деяких компаній.

Анульовано аналогову ліцензію телеканалу «К1» – ТОВ «Телерадіоорганізація «Мульті медіа сервіс» – мовлення на 47 ТВК у Донецьку та Луганську.