Медіаграмотність дітей: звіт Ofcom за 2017 рік про використання та ставлення до медіа

07.12.2017

29 листопада 2017 року Ofcom (регулятор Великобританії) опублікував Щорічний звіт про використання і ставлення дітей і батьків до медіа. Цей документ містить відомості про використання, ставлення і розуміння медіа дітьми віком від 5 до 15 років, а також про доступ до використання медіа особами молодшого дошкільного віку – 3 – 4 років.

Звіт також охоплює дослідження стосовно думок оцінки батьками особливостей користування медіа їх дітьми, а також того, яким чином батьки вирішують для себе питання застосування або незастосування контролю або обмеження такого користування.

 Цьогорічний звіт представляє результати додаткового онлайн-дослідження, проведеного за участі 500 дітей віком від 12 до 15 років, в якому було вивчено рівні обізнаності, використання та сприйняття дітьми контент-провайдерів, а також їх зацікавленість у критичному оцінюванні та вміння це робити щодо новин онлайн-контенту.

 Основні висновки охоплюють, зокрема, таке:

  • Усе більш молодші діти (3 – 4 років; 5 – 7 років; 8 – 11 років) користуються Інтернетом порівняно з 2016 роком, при цьому зростання показників на понад 10% стосується двох наймолодших вікових груп. Значна частина цього зростання обумовлена збільшенням використання планшетів. 
  • Більше ніж 9 із 10 дітей в усіх групах для перегляду телевізійних програм користуються телевізором, який є пристроєм, що найбільш часто використовується для споживання контенту.
  • Діти старшого віку менше довіряють новинам у соціальних мережах, ніж іншим джерелам і використовують цілу низку заходів, щоб відокремити факт від вигадки. Близько 73% дітей віком від 8 до 11 років мають загальне уявлення щодо фейкових новин і 39% стверджують, що вони стикалися з фейковими новинами в Інтернеті або в соціальних мережах.

Перейти до вмісту