Як захиститися від недостовірної та небезпечної інформації, які основні чинники медіабезпеки для освітян, на що варто звертати увагу дітей під час навчального процесу онлайн – такі питання обговорювала представниця Національної ради в Чернігівській області Ірина Сенченко з освітянами регіону.

Карантинні обмеження, які внесли зміни в усі сфери життя, чи не найбільше торкнулися освіти. Дистанційне навчання, онлайн-зібрання, постійний пошук інформації в інтернеті – це справжній іспит на медіаграмотність для вчителів, батьків і особливо школярів.
«Діти – найбільш вразлива категорія медіаманіпуляцій. Саме тому ми – представники медіа та освіти – разом маємо вчити їх правильно споживати інформацію, готуватися до уроків, використовуючи перевірені, достовірні джерела, відрізняти фейки і пропаганду.

Разом із класними керівниками загальноосвітньої спеціалізованої школи № 12 міста Чернігова Ірина Сенченко обговорила важливі теми – мову ворожнечі та поширення дезінформації. Аналізували сприйняття інформації із ЗМІ, на практичних прикладах розбирали, як критичне мислення й інші інтелектуальні фільтри допоможуть уникнути емоційних гачків і фейків. Більш зрозумілими для учасників стали поняття «пропаганда» та «маніпуляція» в медіа. Спікер торкнулася і надважливої теми щодо інтернет-залежності здобувачів освіти та її профілактики. Наведені приклади, аналітична інформація і методичні рекомендації стануть у пригоді освітянам, як під час занять із учнями, так і зустрічей з батьками.

«Щоб протистояти мові ворожнечі, ми маємо творити свій місцевий якісний контент, розумітися на медіа, формувати гарний смак в аудиторії зі шкільної парти, навчати дітей розрізняти, де якісна журналістика, а де ні», – наголосила Ірина Сенченко. Вона й надалі планує проводити подібні зустрічі-тренінги з основ медіаграмотності для освітян.