Медіа-регулятор Великої Британії оприлюднив інформацію щодо зменшення доходів від платного телебачення

28.09.2018

Високий рівень інвестицій в оригінальний контент виходить на перший план

18 липня 2018 року медіа-регулятор Великої  Британії (Ofcom) оприлюднив перше видання «Медіа націй 2018» (далі – МН 2018) – всебічне дослідження основних тенденцій в аудіовізуальній сфері країни. МН 2018 – це довідковий звіт для індустрії, зацікавлених сторін, наукової спільноти і споживачів, що репрезентує дані аналізу традиційних телерадіоорганізацій, а також відомості щодо взаємозв’язку між споживанням послуг замовниками та запитами на поточне обслуговування. Особливо цікавим у звіті є сукупність даних, зібраних під час дослідження, яка відображає широке коло важливих аспектів. 

У Звіті звернено увагу на зміщення акцентів на просторах телевізійної індустрії Британії, що зумовлено розвитком глобальних Інтернет-компаній та змінами у звичках і перевагах британської аудиторії.

Під час дослідження встановлено:

  • Поява надшвидкісного широкосмугового зв’язку та можливість підключення його до телевізорів спричинила зміни у перегляді глядачами телевізійних програм: показник перегляду телебачення за допомогою телевізора знизився 2017 року в середньому на 3 години 23 хвилини щоденно; з 2012 року загальне зменшення показників перегляду становило 38 хвилин (15,7%). Однак, показники часу, який глядач проводить за переглядом телевізора, залишаються незмінними, оскільки перегляд нетелевізійного контенту збільшується. Нетелевізійний контент (в тому числі SVoD[1], такі ресурси як Netflix і YouTube) становить 42 хвилини (17%) з 4 годин 9 хвилин загального перегляду телевізійного й аудіовізуального контенту, що переглядається за один день по телевізору. Змінюються звички у переглядах молодших глядачів, водночас профіль глядачів телебачення загалом старіє.
  • Зростання попиту на онлайн-відео змінює картинку для телевізійної індустрії: кількість користувачів Netflix, Amazon и NOW TV більша, ніж на послуги традиційного платного телебачення. 11,1 млн. домогосподарств (39,3%) користуються одним із ресурсів, таких як Netflix, Amazon або ж NOW TV. Високий рівень інвестицій в оригінальний контент стає ключовим фактором. Прибутки від платного телебачення зменшилися вперше після стійкого зростання.
  • Аудиторія і далі спостерігає та оцінює суспільне мовлення, особливо новини, програми для дітей та національні програми. Суспільне мовлення залишається надійним джерелом новин в епоху цифрових технологій. Представлення новинних програм, які мають довіру і надалі вважається найважливішою метою суспільного мовлення для звичайних глядачів (84% у 2017 році). Однак деякі тривожні тенденції вказують на те, що бюджет на нові програми, створені у Британії компаніями, що опікуються суспільним мовленням, впав занадто низько. Теж саме стосується і коштів на виробництво у Британії програм для дітей.
  • Спроможність місцевих телевізійних послуг залишається невизначеною, коли велика кількість місцевих телевізійних служб і далі зіштовхуються із проблемами необхідності отримання доходів.
  • Натомість, незважаючи на прихід цифрової революції, радіо відстоює свої позиції.

Ключові результати: Велика Британія

  • Поява швидкісного широкосмугового зв’язку та підключених до нього телевізорів змінює звички аудиторії щодо перегляду телевізійних програм
  • Зростання можливостей перегляду відео он-лайн змінює картину в аудіовізуальній сфері
  • Аудиторія й далі відстежує та оцінює суспільне мовлення, особливо програми новин, дитячі програми і програми Британії
  • Існують певні ризики для суспільного мовлення, тому здійснюється постійний контроль у цьому напрямі
  • Життєздатність місцевих телевізійних послуг залишається невизначеною
  • Цифрове радіо змінює ландшафт радіоіндустрії
  • Радіо й далі перебуває на усталених позиціях

Ключові результати: Північна Ірландія

  • У 2017 році мешканці Північної Ірландії проводили в середньому 3 години 19 хвилин у день за переглядом телевізійного мовлення, що на 17 хвилин менше порівняно з 2016 роком
  • Фінансування програм BBC у Північній Ірландії зменшилося на 14% у 2017 році
  • Цифрове наземне телебачення є найпопулярнішою телевізійною платформою в Північній Ірландії
  • Майже 70% глядачів задоволені суспільним мовленням
  • Рівень прослуховування цифрового радіо зростає і становить 35%, але цей показник нижчий ніж у Великій Британії в цілому

Ключові результати: Шотландія

  • Незважаючи на тенденції зменшення кількості часу на перегляд ТБ, населення Шотландії переглядало ТБ значно більше ніж інші в 2017 році
  • 2017 року відбулося зменшення фінансування програм для Шотландії на 8%
  • У першому кварталі 2018 року Шотландія мала найвищий показник щодо кількості користувачів кабельного телебачення у Великий Британії
  • 71% глядачів задоволені суспільним мовленням
  • Зростає кількість слухачів цифрового радіо

Ключові результати: Уельс

  • У 2017 році мешканці Уельсу проводили в середньому 3 години 43 хвилини в день на перегляд ТБ, що менше на 17 хвилин за 2016 рік
  • У 2017 році BBC та ITV збільшили витрати на програми для Уельсу на 8%
  • Понад половина домогосподарств в Уельсі (50,4%) мають супутникове телебачення
  • Сім із десяти глядачів були задоволені суспільним мовленням в 2017 році
  • Рівень прослуховування цифрового радіо і далі зростає в Уельсі

[1] Система індивідуальної доставки до абонента телевізійних програм та фільмів за допомогою цифрової, кабельної, супутникової або ефірної телевізійної мережі з мультимедіа сервісу у різноманітних мультимедіа контейнерах (наприклад, MPEGAVIFLVMKV)

Джерело сайт Ofcom