Медіа і вибори в полі зору круглого столу IFES

25.05.2017

24 травня відбувся круглий стіл на тему: «Медіа та вибори: нова ера», організований Міжнародною фундацією виборчих систем (IFES) за підтримки Офісу Ради Європи в Україні. У ньому взяли участь працівники Національної ради – начальник відділу міжнародного співробітництва та євроінтеграції Тетяна Фармагей і начальник управління контролю та аналізу телерадіоорганізацій Роман Кіфлюк.

Основна увага учасників круглого столу буда приділена інтернет-ресурсам, зокрема соціальним мережам, і їх впливу на виборчі процеси в різних країнах.

Так, директор департаменту Європи та Євразії IFES Беата Мартін-Розуміловіч розповіла, що в медіасередовищі відбулися і далі відбуваються зміни, які є викликом демократичним цінностям та стандартам. У сьогоднішньому суспільстві не можна недооцінювати впливу, який чинять на громадськість і  її вибір соціальні медіа. Відтак з новою актуальністю постає питання професійної журналістики, з одного боку, і, з другого боку, – «розумного» споживача медіаконтенту, який зможе належним чином оцінити інформацію, знайти матеріали для порівняння.

Про підвищення рівня кваліфікації українських журналістів надалі дбатиме IFES, яка планує проводити спеціальні тренінги на регіональному рівні за підтримки Ради Європи. Основна увага буде приділена аспектам виборчого законодавства, правам і обов’язкам тощо.

Активне використання соціальних медіа породжує такий феномен, як фейкові новини. Про міжнародні стандарти у цьому питанні і можливий моніторинг інтернет-ресурсів говорив під час круглого столу експерт зі Словаччини Расто Кужель. Зокрема, він зупинився на критеріях оцінки соціальних медіа. У рамках виборчих кампаній сьогодні активно розглядається питання, чи потрібні критерії для регулювання інтернет-ресурсів. Поки такий моніторинг викликає сумніви стосовно його ефективності та вартості й затрат, зауважив Расто Кужель. Говорячи про питання безпеки, експерт наголосив, що глобальною проблемою нині є російська пропаганда, тому необхідно визнати її загрозою для європейських інституцій.

Вплив соціальних медіа на виборців визнають і українські експерти. Водночас вони кажуть про потребу проведення дослідження щодо впливу контенту соціальних медіа на виборців, а також доцільність розроблення відповідної нормативної бази для запобігання й унеможливлення маніпуляцій виборцями і їх правом на отримання достовірної та своєчасної інформації про кандидатів і партії.

Зі свого боку представник  Офісу Ради Європи в Україні Інна Зубар як координатор проекту із виборів запевнила, що організація у 2017 році і надалі підтримуватиме удосконалення національного виборчого законодавства.

За результатами обговорень під час круглого столу IFES підготує проект рекомендацій/заяви і розішле її учасникам дискусії.

Фото з twitter-акаунту IFES Ukraine


Перейти до вмісту