Майже 400 звернень громадян Національна рада опрацювала у першому півріччі цього року

15.07.2021

У першому півріччі 2021 року Національна рада надала відповіді на 388 звернень громадян і 46 запитів на отримання публічної інформації. Відповідну аналітичну інформацію регулятор розглянув і взяв до відома на засіданні 15 липня. Вплив пропаганди і дезінформації, мова ворожнечі, санкції РНБО щодо телеканалів «112 УКРАЇНА, «NEWSONE», «Z ZIK», дотримання мовних квот – основні теми, що найбільше хвилювали громадян у цей період.

Найбільш активними дописувачами стали жителі столиці, від яких отримано понад 120 листів. Найменше звернень надійшло з Рівненської і Чернівецької областей та Автономної Республіки Крим.

Значна кількість звернень стосувалася посилення інформаційного захисту держави від деструктивного впливу пропаганди і дезінформації та мови ворожнечі, які використовуються країною-агресором для ведення гібридної війни. Саме на підставі звернень громадян, а також звернень громадських організацій та державних контрольних органів було призначено 16 перевірок компаній, у діяльності яких зафіксовано факти недотримання вимог чинного законодавства. За результатами розгляду матеріалів перевірок до деяких компаній було застосовано законодавчо передбачені санкції – «оголошення попередження» та «стягнення штрафу» (насамперед це стосується телеканалу ТОВ «НАШ 365», м. Київ).

На початку року громадяни зверталися стосовно рішення Ради національної безпеки і оборони України, яким було передбачено застосувати санкції до низки юридичних осіб, зокрема до телеканалів «112 УКРАЇНА, «NEWSONE», «Z ZIK». Більшість дописувачів висловлювала свою підтримку таким заходам, нарікаючи на зміст програмного наповнення згаданих телеканалів. Громадяни наводили приклади конкретної інформації, трансляція якої може завдати шкоди безпеці держави.

Також звернення стосувалися дотримання телерадіоорганізаціями обов’язкової частки української мови в ефірі. Окремі з них стали підставою для проведення моніторингів телерадіоефіру.

Крім того, дописувачів турбує можливий негативний вплив телевізійного контенту з елементами насилля та жорстокості на дитячу і підліткову аудиторію. Також громадяни зверталися щодо недотримання норм рекламного законодавства, діяльності провайдерів програмної послуги, впровадження цифрового мовлення.

Запити на отримання публічної інформації стосувалися насамперед надання копій документів: рішень Національної ради, протоколів засідань, порядків денних засідань, фінансових звітів тощо. Надходили запити і з проханням надати контактні дані телерадіоорганізацій, статистичну інформацію щодо їх діяльності, інформацію про структуру власності тощо.