Проєкти нормативно-правових актів Національної ради, взаємодія з Держкіно в розробці стратегії, маркування реклами – ці та інші теми були на порядку денному членів Громадської ради на засіданні 7 листопада.
Останнім нормативно-правовим актом, який медіарегулятор виніс на громадське обговорення, є стратегія його діяльності на 2024 – 2026 роки. Від членів Громадської ради зауважень і пропозицій до проєкту цього документа не надходило. Тому вони вирішили рекомендувати Національній раді взяти його за основу з подальшим обговоренням.
Таке обговорення з авторами зауважень – представниками громадськості, медіа і зацікавлених органів, повідомила членкиня Національної ради, відповідальна секретарка Олена Ніцко, відбудеться у зум-форматі після того, як регулятор опрацює всі запропоновані правки. Будуть розглянуті усі пропозиції та зауваження з коментарями – чому їх регулятор приймає або ж відхиляє. Після того буде сформовано остаточний документ, який буде затверджений рішенням Національної ради. Також медіарегулятор підготує таблицю за результатами обговорення. Олена Ніцко запропонувала членам Громадської ради приєднатися до онлайн-обговорення.
Вона також звернула увагу, що цей документ визначає ключові стратегічні напрями і більш точні кроки та заходи медіарегулятора будуть визначені у Плані розвитку.
«Ми розуміємо, що на сьогодні навіть у Стратегії ми не можемо під час війни все врахувати і передбачити. Безумовно, будуть корективи. Те, що ми вважаємо за ідеал, – у Стратегії, а як воно буде відбуватися, буде враховувати План розвитку. Він братиме до уваги нашу організаційну діяльність, практичні завдання», – сказала вона.
Голова Громадської ради Сергій Сьомкін подякував працівникам апарату за оприлюднені таблиці за результатами громадських обговорень нормативно-правових актів Національної ради. «Це дуже корисно і цікаво», – зауважив він.
Олена Голубєва поінформувала членів Громадської ради про співпрацю з Держкіно в рамках обговорення стратегії цього державного органу. Зокрема, Українська анімаційна асоціація, яку вона представляє, напрацювала проєкт стратегії розвитку української анімації. Надалі в Держкіно в робочих групах відбуватимуться стратегічні обговорення, тож Олена Голубєва запросила членів Громадської ради долучитися до висловлення коментарів. До речі, чотири члени Громадської ради, що діє при Національній раді, водночас є членами Громадської ради при Держкіно.
Про роботу, яка ведеться з напрацювання змін до рекламного законодавства, поінформувала Олена Андрієнко. Як маркувати онлайн-рекламу, хто має це робити, яку модель маркування обрати: що має бути визначено в законі, а що можна віддати на співрегулювання. Про ці теми наразі дискутують під час зустрічей, організованих Національною радою з медіа та експертами.
Також на засіданні обговорили питання проведення перевірок і блокування доступу до сервісів держави-агресора. Такі перевірки має проводити Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку за погодженням із Міністерством цифрової трансформації. На думку деяких членів Громадської ради, процедура проведення таких перевірок занадто тривала. Тож дорадчий орган вирішив звернутися до Національної ради з пропозицією провести спільно з НКЕК, Мінцифри та Адміністрацією Держспецзв’язку обговорення необхідності внесення до постанови Кабінету Міністрів змін, які надають повноваження проведення перевірок без погодження Мінцифри щодо питань національної безпеки, а саме блокування медіаресурсів і медіасервісів походженням із країни-агресора. Під час цієї зустрічі можна буде обговорити процедуру проведення таких перевірок, узгодити всі аспекти і зробити висновок про доцільність внесення змін до урядової постанови.
У полі зору Громадської ради і питання поповнення Переліку аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора. Члени Громадської ради від імені організацій, які вони представляють, подавали відповідні пропозиції медіарегуляторові. На наступному його засіданні розглядатиметься низка питань щодо внесення до Переліку різних медіасервісів.