28 серпня відбувся важливий онлайн-тренінг для медійників, присвячений гендерно чутливій журналістиці. Захід під назвою «Гендерно чутлива журналістика: від репортажу до редакційних принципів» привернув увагу понад 80 професіоналів з медіасфери, які зібралися, щоби обговорити, як гендерна рівність може стати рушієм позитивних змін у суспільстві.
Організатором тренінгу виступила громадська організація «Жінки в медіа» у співпраці з Національною радою. Під час заходу учасники мали можливість ознайомитися з гендерно чутливими індикаторами ЮНЕСКО для медіа та навчитися впроваджувати гендерну рівність у редакційну політику своїх організацій. Окрему увагу було приділено питанням підготовки репортажів на чутливі теми, де кожна деталь може мати значення.
У своєму виступі Олександр Бурмагін підкреслив, що гендерна рівність у медіа є не просто питанням прав людини, а важливим фактором, який впливає на конкурентоспроможність та стабільність суспільства. Він зауважив, що ще 15 років тому гендерні питання викликали скептицизм навіть серед правозахисників. Проте сьогодні ця тема стала наскрізною у всіх сферах життя.
«Є пряма залежність між рівнем дотримання прав людини, захистом прав і свобод та економічним розвитком і стійкістю суспільства. І саме гендерна рівність є однією з ключових складових цього рівняння», — наголосив він.
Одним із важливих аспектів, на які звернув увагу представник медіарегулятора, є вплив гендерних стандартів на національну безпеку. Він підкреслив, що в суспільстві з високим рівнем гендерної свідомості нікого не буде дивувати, якщо військовим підрозділом ефективно командуватиме жінка. Це не лише підвищує загальний рівень довіри до жінок-лідерок, а й сприяє формуванню суспільства, де кожен може реалізувати свій потенціал незалежно від статі.
Важливу роль у формуванні гендерно рівноправного суспільства відіграють медіа. Олександр Бурмагін наголосив, що медіа мають унікальну можливість впливати на суспільні стандарти та подолання стереотипів.
«Медіа відіграють вирішальну роль у змінах у суспільстві, поширенні певних підходів, стандартів і роботі з максимально широкими верствами населення», — підкреслив він.
Національна рада активно працює над впровадженням гендерних стандартів у медіасфері. У 2021 році було розроблено методологію гендерного моніторингу українських телеканалів, яку високо оцінили європейські регулятори. Вона була рекомендована для використання в інших країнах. Крім того, медіарегулятор проводить моніторинг новин телемарафону та соціальної реклами, а також дослідження гендерного профілю медіа у 2023 та 2024 роках.
Олександр Бурмагін закликав медіаорганізації звернути увагу на політику гендерної рівності, розроблену ГО «Жінки в медіа», та активно впроваджувати її як у контент, так і в організаційні процеси.
Цей онлайн-тренінг став ще одним важливим кроком на шляху до гендерно рівноправного медіапростору в Україні. За підтримки ЮНЕСКО та народу Японії, ГО «Жінки в медіа» спільно з Національною радою продовжують свою роботу над створенням суспільства, де кожен має рівні можливості для самореалізації.