До уваги керівників телерадіоорганізацій – 31 грудня 2018 року стартувала виборча кампанія

11.01.2019

 31 грудня в Україні розпочалася чергова кампанія з виборів Президента України, яка триватиме 90 днів. Нагадуємо ліцензіатам Національної ради, що чинне законодавство містить низку вимог до засобів масової інформації, якими вони мають керуватися під час поширення  передвиборної агітації. Це, зокрема, статті 58 ­­– 64 Закону України «Про вибори Президента України».

Звертаємо особливу увагу на порядок використання  електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації, визначений вимогами статті 61  цього Закону. Так, ефірний час за кошти виборчого фонду кандидата на пост Президента України надається на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата і телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. Без укладення такої угоди та надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації надання ефірного часу заборонено.

Треба врахувати, що телерадіоорганізації усіх форм власності на письмові запити Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення зобов’язані надавати всю інформацію про виділення ефірного часу для проведення передвиборної агітації, а в разі необхідності – копії відповідних угод, платіжних документів і передач у запису на плівці та інших носіях інформації.

Національна рада, яка відповідно до статті 11 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» здійснює нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній,  з метою забезпечення дотримання ліцензіатами положень законодавства, оптимізації процедури нагляду та уникнення непорозумінь у питанні правомірності розміщення телерадіоорганізаціями відповідних агітаційних матеріалів, просить оперативно інформувати про укладання договорів із кандидатами.

Також для зручності інформування учасників виборчого процесу Національна рада готова розмістити на своєму офіційному сайті матеріали про розцінки вартості одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації на підставі письмових звернень телерадіоорганізацій.

Як повідомлялося раніше, Національна рада 20 грудня 2018 року створила робочу групу з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства та затвердила її склад. Уже відбулося її перше засідання. Діяльність робочої групи відкрита для представників міжнародних спостережних місій та громадських організацій.